رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم بهره مندی از ظرفیت بالای سازمان‌های مردم نهاد برای حل مشکلات جامعه تاکید کرد.

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه بررسی نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه، دغدغه سمن‌ها برای حل مشکلات اجتماعی را قابل تقدیر دانست و گفت: برای حل مشکلات جامعه و رفع دغدغه‌های اجتماعی باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

او افزود: ظرفیت‌های بسیار خوب و بالایی در سمن‌ها وجود دارد که قطعاً در پیشگیری از وقوع جرائم و رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است و باید در این خصوص فرهنگسازی لازم صورت گیرد.

پوریانی، یکی از وظایف قوه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم فقط مختص دستگاه قضایی نیست و همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط باید در این خصوص اهتمام داشته باشند. ضمن اینکه می‌توان از ظرفیت نهاد‌های مردم نهاد نیز در این خصوص استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران، فعالیت تعداد بالای سمن‌ها در استان را فرصتی بسیار مناسب برای حل مشکلات اجتماعی دانست و افزود: باید با شناسایی دقیق سمن‌های فعال و مشخص شدن نوع نگرش و فعالیت آنها برنامه ریزی لازم در راستای نیل به اهداف مورد نظر صورت گیرد.

پوریانی گفت: یکی از موارد مهم مطروحه در سند تحول و تعالی قوه قضاییه، موضوع پیشگیری از وقوع جرائم است که طی آن نحوه مشارکت نهاد‌های مردمی نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با نگرشی دلسوزانه، توسعه استان را در حل مشکلات اجتماعی مورد توجه قرار دهند، افزود: فعالیت و اهداف سمن‌ها به عنوان مراکزی که دغدغه مردم را دارند، قابل تحسین و بسیار ارزشمند است و در این مسیر دستگاه قضایی با ظرفیت بالای خود در راستای وظایف خود مبنی بر پیشگیری از وقوع جرائم، در کنار سازمان‌های مردم نهاد خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار