دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اعضای هیئت اجرایی تصمیم گیری کردند که مسئولیت تیم امید به فدراسیون فوتبال محول شود.

نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد و سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص مصوبات این جلسه گفت: در چهلمین جلسه هیئت اجرایی بحث‌های مختلفی مطرح شد. در مورد مجمع عمومی باید تصمیم گیری می‌کردیم. در مورد بازی‌های آسیایی و المپیک لس آنجلس صحبت کردیم. شش دستور جلسه داشتیم و سه دستور جلسه را نتوانستیم انجام دهیم و جلسه فوق‌العاده می‌گذاریم.

او ادامه داد: برای حمایت از ورزشکاران برای بازی‌های آسیایی ناگویا قرار شد با همکاری فدراسیون‌ها گزارش‌های فنی بررسی شود. همانند المپیک پاریس از ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان حمایت می‌کنیم. البته باید مصوبه قطعی شود و اعضا نقطه نظراتی داشتند. برای یک تا دو هفته آینده که اعضای هیئت اجرایی گزارش ما را مطالعه کردند و نهایی شد، این مصوبه را نهایی می‌کنیم. قرار شد کاروان در ناگویا کیفی باشد. در مورد جزییات و رنگ مدال جلسه بعد صحبت می‌کنیم.

هاشمی از واگذاری خوابگاه آزادی به فدراسیون پزشکی ورزشی خبر داد و اعلام کرد مدیریت خوابگاه نصرت به مدیریت فدراسیون گلف واگذار می‌شود، اما سرویس دهی آن به همه فدراسیون‌ها خواهد بود. کمیته ملی المپیک نیز مدیریت هتل آکادمی المپیک را برعهده دارد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در مورد کمک مالی به فدراسیون‌ها گفت: قرار شد یک میلیارد تومان برای المپیاد دانش‌آموزی به فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی کمک شود. ما ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم. ۸۸ میلیارد تومان نیز به ورزشکاران المپیکی پاداش دادیم. از علیپور، رستمیان و شمشیربازی که نزدیک به مدال بودند تقدیر کردیم. به فدراسیون کوهنوردی هم در بحث تجهیزات کمک کردیم. 

او در مورد کم شدن مالیات از پاداش مدال آوران گفت: مالیات قانون است و پاداش مشمول مالیات می‌شود. لایحه‌ای به دولت داده شده که ۱۰ درصد مالیات را کم کنیم و در حال تلاش هستیم این مالیات را بگیریم.

هاشمی در مورد آکادمی ملی المپیک گفت: نظام نامه آموزشی و پژوهشی کمیته ملی المپیک از موضوعات دیگری بود که مطرح شد. آکادمی کمپ ورزشکاران و امکانات خود را بهبود داده و ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان از سال گذشته هزینه شده است. در این خصوص دو دستورالعمل داشتیم که اعضا خواستند قطعی نشود و در جلسه هفته آینده بررسی شود. احتمالا جلسه بعد در آکادمی خواهد بود تا بازدیدی هم از آکادمی انجام شود. امکانات آکادمی باید در اختیار ورزشکاران باشد. برخی در گذشته تفریحی استفاده کردند که این رویه تغییر خواهد کرد.

دبیر کمیته ملی المپیک در خصوص تیم ملی فوتبال امید گفت: بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو نظر اعضای هیئت اجرایی را اعلام کردم. اختلاف نظر بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال باید تمام شود. فدراسیون فوتبال در نامه‌ای که در تاریخ ۱۳ شهریور بود، درخواست کرد که، چون تیم فوتبال امید نتوانست سهمیه المپیک بگیرد و در بازی‌های آسیایی مدال بگیرد، تصمیم گیری شود که مدیریت آن در اختیار فدراسیون یا کمیته ملی المپیک باشد.

او افزود: ما هم گفته‌ایم فوتبال برای ما با کشتی و وزنه‌برداری تفاوتی ندارد. اعضای هیئت اجرایی تصمیم گیری کردند که مسئولیت تیم امید به فدراسیون فوتبال محول شود. قرار شد به صورت کتبی آن را به فدراسیون فوتبال اعلام کنیم. ما سال گذشته هم دخالتی در امور فنی تیم ملی فوتبال نداشتیم. امیدوارم دوستان بتوانند در بازی‌های آسیایی ناگویا مدال بگیرند. ما هم حمایت مالی خواهیم کرد. استدعا ما این است عزیزان زودتر کار خود را برای بازی‌های آسیایی آغاز کنند. مدیریت و مسائل فنی و اردو‌های ان به فدراسیون فوتبال واگذار شد و ما فقط مالی کمک می‌کنیم.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که اگر فدراسیون فوتبال درخواست کند که دوباره مسئولیت تیم فوتبال امید با همکاری کمیته ملی المپیک باشد، این نهاد موافقت می‌کند؟ گفت: از ما خواستند که اختیار تیم فوتبال امید به فدراسیون واگذار شود و ما هم درخواست را اجابت کردیم. مهدی تاج رییس فدراسیون درخواست کرد که مسئولیت کامل واگذار شود. در نامه تاج آمده است که با توجه به ضیق وقت و لزوم تصمیم گیری به موقع در مورد کادر فنی و و جلوگیری از بروز مشکلات و ناکامی‌های سال‌های گذشته شایسته است تصمیم گیری در تصمیمات اجرایی و مسئولیت تیم مذکور به طور کامل به کمیته ملی المپیک یا فدراسیون فوتبال واگذار شود که ما هم اجابت کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار