بهروز رحیمزاده گفت: رسیدگی به شکایتهای کارفرمایی و کارگری یکی از وظیفههای ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که وقتی کارفرما و کارگر شاغل نمیتوانند اختلاف خود را حل کنند، به دادگاههای این ادارهکل مراجعه میکنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: بر همین اساس سه هزار و ۷۰۰ مورد شکایت در ۶ ماه نخست امسال ثبت شده بود که تاکنون به صدور ۲ هزار و ۹۰۰ فقره رای منجر شده و سایر موارد نیز در مرحلههای رسیدگی و صدور رای هستند.
او بیان کرد: مدت زمان رسیدگی از سوی وزارتخانه به صورت سامانهای و مستمر بررسی میشود که بر اساس آخرین گزارش دریافتی، بازه زمان رسیدگی در استان ۲۱ روز بوده که بسیار خوب است.
رحیم زاده افزود: تاکید بر رایهای سازشی بیشتر است چرا که نحوه اجرای آن هم راحتتر به شمار میرود و دیگر نیازی به مداخله مرجعهای قضایی و انتظامی ندارد و در همین راستا در نیمه نخست امسال نزدیک به یکسوم رایهای صادر شده در سامانه جامع روابط کار در استان اردبیل سازشی بوده است.
به گفته او، در حال حاضر بیش از ۱۲۶ هزار کارگر در افزون بر ۱۴ هزار کارگاه واقع در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.