معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با توجه فعالیت ۱۸۳ اقامتگاه بوم‌گردی مجوزدار در خراسان رضوی، این استان بالاترین خدمات هتلینگ در کشور را دارد.

بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در تمام دنیا تأمین زیرساخت‌ها به عهده دولت است و بعد از ارائه بودجه، بخش خصوصی برای مشارکت وارد مرحله اجرا می‌شود و سپس نوبت به سرمایه‌گذاران می‌رسد تا در تسریع طرح‌ها و پروژه‌ها اقدام کنند، گفت: افتتاح هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سال‌های اخیر مشکل کمبود اقامتگاه را رفع کرده است. این مراکز اقامتی دارای تنوع قیمتی ارزان، متوسط و بالا هستند و زائران هر کدام از این مراکز اقامتی را بسته به شرایط اقتصادی خود و خانواده‌شان، رزرو می‌کنند.

او با اشاره به اینکه طی ده، پانزده سال اخیر، در حالی ۱۸۳ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی مجوز رسمی اخذ کرده‌اند که مدل معماری آنها در شمال و جنوب این استان متفاوت است، افزود: یکی دیگر از مباحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری، افزایش تعداد دفاتر رسمی مسافرتی و فعالیت رسمی آنها محسوب می‌شود که در این حوزه نیز با ارائه مجوز به متقاضیان تعداد دفاتر مذکور در این استان افزایش یافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: افزایش تعداد و مرمت سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌ها و پمپ‌بنزین‌ها از جمله زیرساخت‌های مهم دیگری محسوب می‌شود که به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، گردشگرانی که از طریق جاده به این استان سفر می‌کنند، به این زیرساخت‌ها نیاز دارند؛ لذا بخشی از این توسعه در مشهد توسط شهرداری مشهد و بخشی دیگر توسط اداره کل میراث فرهنگی استان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.