مدیر کل بنادر ودریانوردی امیرآباد از پهلوگیری نخستین کشتی حامل مواد سوختی (مازوت) امسال در بندر امیرآباد خبر داد.

محمد علی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر و دریانوردی امیر آباد با بیان اینکه این بندر از قابلیت‌ها و امکانات کم نظیری همچون حمل و نقل چند وجهی و دوش‌هایی جهت تخلیه و بارگیری فله مایع برخوردار است، گفت: نخستین شناور حامل مازوت به ظرفیت ۴ هزار و ۱۵۰ تن جهت ترانزیت به کشور‌های حوزه خلیج فارس در بندر امیرآباد پهلو گرفت.

او با بیان اینکه یکی از برنامه‌های راهبردی بندرامیرآباد در سال جاری افزایش حجم عملیات با تکیه بر توسعه فعالیت‌های چند بعدی و ایجاد تنوع کالا در حوزه‌های بندری و صادرات و واردات کالاست، افزود: مقرر گردید ۳۲ هزار تن مازوت جهت ترانزیت به کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق بندر امیرآباد و حمل ریلی به بندر عباس انجام پذیرد که اولین شناور حامل ۴ هزار و ۱۵۰ تن مازوت در اسکله بندر امیرآباد پهلو گرفت و تخلیه آن به اتمام رسیده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد‌ی با اشاره به اینکه این محموله از یکی از کشور‌های حوزه C.I.S به بندرامیرآباد وارد شده است، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام گرفته و پیگیری صاحبان کالا جهت رونق ترانزیت مواد سوختی و رایزنی با کشور‌های همسایه شمالی این روند تداوم داشته و شاهد رشد چشمگیری ترانزیت انواع کالا و سوخت از این بندر باشیم.

موسی پور گرجی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر امیرآباد و با در نظر گرفتن ملاحظات خاص ایمنی، کشتی‌های حامل مواد سوختی با ظرفیت‌های مختلف در این بندر قابلیت پهلوگیری دارند.

بندرامیرآباد علاوه بر قابلیت تخلیه و بارگیری فله مایع در اسکله و تخلیه و بارگیری همزمان جاده‌ای و ریلی، دارای مخازن نگهداری مواد نفتی در اراضی پشتیبانی می‌باشد که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با هدف افزایش مراودات نفتی با کشور‌های حوزه خزر احداث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار