مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: میانگین پرداخت آورده‌های متقاضیان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن رباط کریم ۱۵۰ میلیون تومان است.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران باید بیشتر شود ، گفت: به دلیل کمبود تزریق نقدینگی و تسهیلات به پروژه های نهضت ملی مسکن و برای جلوگیری از توقف پروژه ها سعی کرده ایم بخشی از منابع را از طریق تامین آورده متقاضیان تامین کنیم.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان پرداخت آورده متقاضیان ماهانه نشده است و براساس پیشرفت فیزیکی پروژه از جمله طراحی ،پروانه ساخت و طرح نقشه که در سیستم بارگذاری می شوند به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود که بخشی از آورده خود را متناسب با پیشرفت پروژه پرداخت کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران تصریح کرد: تاکنون حتی متقاضیانی که واریز وجوه ناقص و کم داشته اند را حذف نکرده ایم.

جنتی با بیان اینکه تا به امروز متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید حداقل ۲۸۰ میلیون تومان را تکمیل کنند، گفت: تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذیربط داشته ایم.

وی افزود: پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی رباط کریم به پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی رسیده است که در صورت عدم تامین آورده متقاضیان و پرداخت عدم تسهیلات نمی‌توان امید داشت که پروژه پیشرفت  سریعی در ماه‌های آتی داشته باشد.

وی افزود:  اداره کل راه وشهرسازی پیامک آورده را راسا به متقاضیان ارسال می‌کند و برای پیگیری پرداخت آورده در چندین مرحله پیامک‌های یادآوری  و تاکیدی به متقاضیان ارسال می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار