رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور از پرداخت مبلغ ۱.۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ورود بازرسی خبر داد.

کاظم اکرمی اقدامات بازرسی استان فارس در حوزه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد و این قانون را یکی از قوانین مهم در کشور برشمرد.

او با اشاره به اینکه این قانون در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده و سیاست‌های برنامه ششم توسعه و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و نقشه مهندسی فرهنگی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ تصویب شده، بیان کرد: بر اساس این قانون تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان بازرسی کل کشور تعیین شده است.

بازرس کل استان فارس، به اهمیت و حساسیت این قانون، اشاره کرد و گفت: بر این اساس تمام ابزار‌های نظارتی بازرسی برای اجرای بهتر آن به کار گرفته شده تا در صورت انحراف دستگاه‌ها از قانون مذکور، بتوان از بعد نظارتی ورود جدی و موثرتری داشت.

او با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی نسبت به نظارت بر اجرای تمام قوانین مربوط به تعالی نهاد خانواده، تسهیل امر ازدواج، اهتمام جدی دارد، بیان کرد:  در این راستا بازرسی استان فارس نسبت به بررسی نحوه عملکرد بانک‌های استان اقدام کرد.

او افزود: با انجام بازرسی موردی در خصوص بررسی علت تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج در برخی بانک‌های استان فارس و در راستای پیگیری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضمن بررسی علت تاخیر در پرداخت تسیهلات مذکور، پیشنهادات لازم نیز ارائه شد.

رییس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس افزود: در نهایت در راستای اجرای پیشنهادات بازرسی کل استان فارس بالغ بر پنج هزار و ۱۰۰ پرونده به نتیجه رسید و مبلغ  یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به مشمولان تسهیلات پرداخت شد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه بررسی موضوع مذکور کماکان در دستور کار بازرسی استان فارس است، متقاضیان تسهیلات یاد شده می‌توانند گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی ۱۳۶ به این سازمان اعلام کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار