محصول فناورانه عصاره مخمر با یک هفتم قیمت نمونه مشابه خارجی برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

 مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: عصاره مخمر یکی از محصولات دانش‌بنیان پر مصرف در کشور است که بیشتر در صنایع غذایی، دام، طیور، آبزیان، حیوانات خانگی و زنبور عسل به عنوان مکمل و افزودنی ماده غذایی استفاده می‌شود.

 
کیوان بهشتی مآل با بیان اینکه این محصول دانش‌بنیان در کشور حدود ۳ یورو معادل یک هفتم نمونه خارجی به فروش می‌رسد، افزود: هر کیلوگرم عصاره مخمر حدود ۲۰ یورو هزینه دارد و پیشتر حدود ۵ تا ۱۰ هزار تن در سال به کشور وارد می‌شد، اما اکنون با تولید داخلی این محصول برخلاف مجوز‌های وارداتی، این میزان کاهش یافته است.


وی گفت: استفاده از این محصول با افزایش سیستم ایمنی و جلوگیری از بروز بیماری‌ها، تأمین کننده سلامت دام و طیور نیز است.


کیوان بهشتی مآل با بیان اینکه این محصول تولیدی موفق به دریافت گواهی COC شده است، افزود: این محصول در یکی از برنامه‌های منتخب سازمان ملل و مرکز ITC پذیرفته شد و در اتحادیه اروپا در کشور‌های آلمان، هلند و سوئیس به عنوان یک محصول دانش‌بنیان از کشور ایران ارئه و مورد استقبال قرار گرفت.


کیوان بهشتی مآل افزود: به غیر از این، محصولات دیگری مانند انواع میکروارگانیسم‌های شناسه‌دار (باکتری‌ها، قارچ‌ها و مخمر) نیز در این شرکت تولید شده که در قالب یک بانک میکروبی عرضه می‌شود و برای استفاده‌های تحقیقاتی در مرکز ایران به فروش می‌رسد.


وی گفت:همچنین انواع محیط‌های کشت میکروبیولوژی مورد استفاده در دانشگاه‌ها، موسسه‌های تحقیقاتی، کارخانه‌های تولید مواد غذایی، و انواع آزمایشگاه‌های کنترل کیفی نیز در این شرکت تولید شده است.


وی ادامه داد: این واحد دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ از بین ۲۲۷ نامزد به عنوان فناور برگزیده انتخاب شده است.


شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.