حسینی محراب گفت: برخی از دستگاه‌ها در زمینه اشتغال و جذب تسهیلات عملکرد ضعیفی داشته‌اند که این موضوع به وزارتخانه‌ها گزارش می‌شود.

علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد گفت: از بانک‌های استان انتظار داریم در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، تمام اعتبار ابلاغ شده را جذب و تا سقف سهمیه ابلاغی پرداخت‌های لازم را انجام دهند.

او با اشاره به تحقق ایجاد ۶۹ هزار شغل در استان به مدت یکسال افزود: دستگاه‌هایی که در بحث تحقق اشتغال عملکرد مناسبی نداشته باشند ابتدا به آنها تذکر و در صورت تکرار در آن دستگاه تغییرات ایجاد خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مسئولان باید در قبال مردم پاسخگو باشند گفت: کسب و کار‌های خانگی اغلب در حاشیه شهر و روستا‌ها است بنابراین بانک‌ها باید سهمیه استان را جذب و در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

وی افزود: غیر از سه بانک، بقیه بانک‌ها عملکرد مناسبی در جذب و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نداشتند که مقرر شد تا پایان ماه آینده، تمام اعتبار تخصیص یافته را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

حسینی محراب بیان کرد: امیدوارم در نیمه دوم سال که فعالیت کارگاه‌های تولیدی در استان شکل بهتری می‌گیرد بتوان با ارائه تسهیلات به چرخه تولید و اشتغال استان کمک کرد.

او افزود: باید مصوبات جلسات شورای اشتغال جمع‌بندی و سپس این مصوبات رصد شود تا شاهد خروجی مناسبی از این جلسات باشیم.

استاندار خوزستان گفت: انتظار داریم شهرداری ها، مکان مناسبی برای عرضه محصولات صاحبان مشاغل خانگی (احداث بازارچه محلی) در نظر گرفته و این مشکل را برطرف کنند.

او در بخش دیگر سخنان خود به شهادت سیدحسن نصرالله اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار هر قدمی که برداشت برای رضای خداوند بود و در نهایت مزد مجاهدت‌های خود را گرفت؛ او مالک‌اشتر رهبر معظم انقلاب و همواره دشمن رژیم صهیونیستی و مورد اعتماد مردم منطقه بود.

استاندار خوزستان گفت: شهادت سیدحسن نصرالله، اولین و آخرین نخواهد بود و این مسیر همچنان با اقتدار ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار