معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم گرامیداشت روز ملی آتش نشانی گفت: تقویت زیر ساخت‌های ایمنی مکان‌های عمومی اداری و مسکونی از الزامات است.

رضا شریفی در این مراسم بیان کرد: برای ایمن سازی نیاز به تقویت آموزش‌های عمومی در سطح دانشگاه‌ها، مدارس و هم آموزش توانمند سازی نیرو‌های آتش نشانی هستیم.

وی افزود: بروز رسانی امکانات باید انجام شود تا خدمات لازم به شهروندان با کیفیت مطلوب صورت گیرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان هم در این مراسم گفت: از سال قبل تا کنون برای امداد و نجات و اطفاء حریق بیش از ۲۲۴۰ عملیات صورت گرفته است.

حمید رضا عابدی افزود: طی این عملیات ۱۵۰ مجروح و۲۶ فوتی داشته‌ایم و در کنار این عملیات‌ها ۵۱۴ خدمات مشاوره‌ای نیز صورت گرفته است.

وی گفت: هم اکنون ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در زاهدان داریم و ۳ایستگاه هم در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که در مجموع ۱۴ ایستگاه خدمات رسانی دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت زاهدان و براساس استاندارد جمعیتی که برای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی لازم است نیازمند احداث ۵ ایستگاه جدید آتش نشانی در زاهدان هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان هم با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان گفت: برای گسترش خدمات اتش نشانی باید سه معیار مساحت شهری، جمعیت شهری و مدت زمان رسیدن بر سر حادثه را در نظر گرفت.

آسا ریگی گفت: هم اکنون از استاندارد آتش نشانی در کلان شهر زاهدان فاصله زیادی داریم.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته شهرک‌های جدید مانند مهرشهر، شهرک جهاد غدیر شهر از شهرک‌های هستند که نیازمند ایستگاه آتش نشانی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان همچنین در خصوص تجهیزات و مسایل ایمنی افزود: بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: به‌کارگیری تجهیزات ایمنی آتش نشانی در اماکن و ساختمان‌ها در مواقع بروز حوادث بسیار کمک کننده در کاهش میزان خسارات خواهد بود.

ریگی افزود: چنانچه در ساختمان‌های بلند ایمنی سازی و اطفای حریق رعایت نشده باشد پایان کار صادر نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار