تعداد افراد آموزش دیده در برابر خطرات مین در تایباد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: در نیمه اول امسال ۱۷۵ هزار مهاجر افغانستانی در گذرگاه مرزی دوغارون تایباد، آموزش‌های لازم پیرامون خطرات مین را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: تعداد افراد آموزش دیده در نیمه اول امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

هادی رمضانی افزود: این اقدام انسان‌دوستانه به همت جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری سه هزار و ۹۱۵ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین انجام شده است که نقش زیادی در کاهش حوادث ناشی از برخورد مین و انواع ادوات منفجر نشده برای اتباع افغانستانی در این کشور همسایه داشته است.

وی بیان کرد: افرادی که آموزش می بینند شامل اتباعی هستند که به صورت داوطلبانه قصد بازگشت به افغانستان را دارند و از سراسر ایران گذرگاه زمینی دوغارون را برای برگشت به کشور خود انتخاب می کنند.

رمضانی گفت: روزانه هشت مربی ایرانی و افغانستانی هلال احمر، اتباع افغانستانی را از نحوه نشانه گذاری مناطق مین گذاری شده و نحوه اجتناب از برخورد با مین و مواد منفجره نشده آگاه می کنند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه به طور میانگین روزانه ۹۴۰ نفر در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون آموزش دیده اند.

رمضانی آموزش تشخیص انواع مین و گلوله های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگ ها، تابلوها و محل های مین‌گذاری را از مهمترین آموزش ها به مهاجران افغانستانی در این مرکز برشمرد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: آموزش های ارائه شده در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین و مواد منفجر نشده مرز رسمی دوغارون توانسته رضایتمندی کارشناسان کمیته بین المللی صلیب سرخ و نهادهایی که در این راستا خدمات بشردوستانه ارائه می کنند را به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: باتوجه به این که مرز دوغارون از مهمترین مرزهای خروجی برای اتباع کشور افغانستان به شمار می رود، احداث ساختمان مرکز آموزش های پیش آگاهی از خطرات مین و مواد منفجر نشده که استاندارد و معیارهای لازم را داشته باشد و بتوان خدمات بیشتری را ارائه کرد در این گذرگاه ضروری است و نگاه ویژه سازمان‌های جهانی را می طلبد.

مرکز آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین و مواد منفجر نشده مرز دوغارون از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در این مرز آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.