سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال کشت چغندرقند پاییزه در این شهرستان با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به پارسال به هزار و ۳۰۰ هکتار برسد.

فرهمندآقایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز کشت چغندر پاییزه در این شهرستان، اظهار کرد: چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی کشت می‌شود و خرید آن تضمینی است و پیش‌بینی می‌شود سطح آن نسبت به پارسال حدود ۴۰۰ هکتار افزایش یابد و به هزار و ۳۰۰ هکتار برسد.

او ادامه داد: کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون در بخش مرکزی، بالاده، فامور و شاپور است و به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، دلایل افزایش سطح زیرکشت چغندرقند در امسال را افزایش قیمت خرید محصول تولیدشده، تشکیل جلسات توجیهی و کلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از سوی کارخانه‌های طرف قرارداد، استفاده از آبیاری تحت‌فشار و تعهد کارخانه‌های قند در پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان عنوان کرد.

پورحسینی مسئول زراعت شهرستان کازرون هم بیان کرد: ارقام استفاده شده در سال زراعی جاری شامل آنتک، شانون، گراناته، آمالدی و هانی است و پیش بینی می‌شود میانگین تولید، حدود ۸۰ تن در هکتار باشد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک به صورت تناوب با سایر محصولات از مزایای کشت چغندرقند در مناطق جنوبی استان فارس است.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.