دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از ۷۰ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

عطاء اله اکبری در پنجمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به مرحله سختی رسیده ایم گفت:  خوشبختانه نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت قابل توجهی در اجرای این طرح داریم و در سطح کشور پیشرو هستیم و همچنان برای تکمیل هر چه سریعتر واحد‌ها نیازمند تسریع در پرداخت تسهیلات توسط شبکه بانکی هستیم.

وی تاکید کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به ما اعتماد کرده اند و باید با تحویل به موقع واحد‌ها رضایتمندی آنها را کسب کنیم.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ادارات کل راه و شهرسازی جنوب و شمال استان نهایت تلاش خود را برای تامین منابع مالی به کار گرفته اند و تنها هدفش رضایتمندی متقاضیان و کاهش مشکلات آنهاست.
اکبری با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسانی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن همکاری ویژه داشته باشند تا روند ارائه خدمات و اجرای طرح در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود افزود: مساله مسکن، پروژه تمام دستگاه‌های اجرایی بوده و تنها مختص یک وزارتخانه نیست.

وی از اجرای پروژه‌های روبنایی و زیر بنایی در سایت‌های این طرح مهم ملی استان با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۵ هزار و ۳۸۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی و شهری این استان با متوسط پشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و اشتغالزایی ۶۳ هزار و ۷۱۲ نفر در دست ساخت است که به منظور بهره‌مندی شهروندان از فضای مناسب برای سکونت در سایت‌های این طرح همزمان با اجرای خدمات زیربنایی نظیر آب و برق خدمات روبنایی همانند فضا‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی نیز در حال ساخت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحد‌های مسکونی و زیرساخت‌های خدماتی است در صدد هستیم با مدنظر قراردادن رویکردی اساسی از ایجاد چالش نبود امکانات و خدمات برای متقاضیانگرامی جلوگیری کنیم.

اکبری با بیان اینکه زیرساخت‌های آب، برق و گاز در طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ضروری است با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از واحد‌های این طرح ملی در استان در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند، دستگاه‌های خدمات رسان هرچه زودتر برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

وی از اجرای عملیات آماده سازی سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی این استان در سطح ۶ هزار و ۴۷۳ هکتار و با اعتبار ۶۵ هزار میلیارد ریال خبر داد و خاطر نشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای رعایت کیفیت و استاندارد در طراحی و اجرای آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار