اوحدی گفت: نرخ رشد سالمندی بالا است اما باید بدانیم که سالمندی جامعه ایثارگری با بقیه متفاوت است.

سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم هم‌اندیشی سالمندی در ایثارگران که صبح روز یکشنبه، هشتم مهرماه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهید مقاومت، سید حسن نصرالله و شهدای وقایع اخیر لبنان گفت: فاجعه دردناکی که در لبنان اتفاق افتاد بسیار سخت بود، همانند زمانی که ما در دوران اسارت در اردوگاه تکریت بودیم که شرایط خاصی داشت و پس از مدتی خبر درگذشت امام راحل (ره) را در اردوگاه شنیدیم.

وی افزود: امروز باید این مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت و امیدواریم خداوند به مردم نجیب لبنان صبر عنایت کند. در سال ۶۰ نیز ما در چنین شرایطی قرار داشتیم که در یک برهه زمانی، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، نمایندگان مجلس، رئیس دیوان عالی کشور و تعدادی از فرماندهان جنگ شهید شدند و کیلومتر‌ها از خاک کشورمان نیز در اشغال دشمن بود، اما شهدا به ما عزت دادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به موضوع هم‌اندیشی سالمندی اشاره کرد و افزود: نرخ رشد سالمندی بالاست، اما تفاوت جدی‌تری با بقیه دارد که باید بر آن متمرکز شویم و بدانیم که سالمندی جامعه ایثارگری با بقیه متفاوت است. جانباز عزیز ما که پا به سن می‌گذارد تازه مشکلاتش شروع می‌شود، آزادگان و والدین شهدا هم همینطور؛ تغییرات کمی و کیفی در جامعه و همچنین به دلیل تالم روحی، آثار غیر ارادی بر انسان‌ها دارد.

 اوحدی خاطرنشان کرد: یکی از رویکرد‌های جدی بیمه دی باید بحث سالمندی باشد، در حال حاضر گنجینه عظیمی از برکت و ثروت در اختیار ما است که با کوچکترین بی‌تفاوتی خودمان را از آن محروم می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم در زمینه خدمت به جامعه ایثارگری سالمندی قدم‌های خوبی برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار