اجلاس استانی نماز در مجموعه شهدای استانداری همدان برگزار و از فعالان اقامه نماز استان قدردانی شد.

 امام جمعه همدان در این اجلاس با اشاره به حوادث اخیر در منطقه و شهادت تعدادی از رهبران جبهه مقاومت گفت: دعوای ظالمان با مظلومان غزه و لبنان بر سر اعتقاد به خداست و اعتقادیست.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه قیام و مقاومت و جهاد افرادی، چون شهید سیدحسن نصرالله بسیار ارزشمند است، گفت: اگر نبود این جهاد‌های چندین ساله نه مسجدی بود نه کلبسایی بود و نه هیچ عبادتگاهی که انسان‌ها بتوانند با خدای خود راز و نیاز کنند.

او با اشاره به سکوت برخی به اصطلاح عالمان مسلمان و نمازخوان گفت: این نمازی دیانتی که مجاهدت ندارد مورد نظر و پسند مستکبران است چرا که هیچ مانعی برای ستمکاری آنها نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مسئولیت پذیری همراه با اقامه نماز را مدنظر قرار داد و گفت: مگر می‌شود به نسل کشی در فلسطین و لبنان بی تفاوت بود، مگر جامعه بشری به هم پیوسته نیست پس تعدی به هر گروه و قوم و مسلمانی تعدی به ناموس اسلام است.

 آیت الله شعبانی گفت: این چه نمازی است که دو میلیارد مسلمان به جا می‌آورند و هیچ اثری بر اقدامات ظالمان ندارد و مانع آنها نمی‌شود.

او گفت: مسئولیت پذیری اجتماعی در اسلام بسیار مورد تاکید است و با شهادت پذیری و شجاعت گره از مشکلات باز خواهد شد.

در ادامه استاندار همدان هم با بیان اینکه در تحولات اخیر آنچه باعث قوت قلب ماست وعده الهی است، گفت: قطعاً حق بر باطل پیروز خواهد شد.

قاسمی گفت: این مایه تاسف و تاثر است که دنیای اسلام در مقابل وحشی گری‌های اسرائیل دچار تشتت و تفرقه شده و نمی‌تواند یک اقدام واحد را عملی کند، لذا باید هر چه زودتر در مقابل اقدامات حکام ظلم و جور پرچم قیام برافراشته شود.

او با ابراز تاسف از اینکه اکنون دنیا در مقابل خون‌های هزاران انسان بی گناه در سکوت و بی خبری می‌گذرد، گفت: امروز شیاطین به جان مردم بی دفاع غزه و لبنان افتاده است و این وظیفه ماست که در مقابل این وحشی‌گری‌ها با وحدت و انسجام به راه خود ادامه دهیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه رمز پیروزی ما وحدت و دوری از تفرقه است، گفت: باید مراقب فضای مجازی باشیم، زیرا دشمن تلاش می‌کند با هر اتفاقی یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق و کشور را دچار دو قطبی کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان هم در ابتدای این نشست با تاکید بر آموزش گفت: برگزاری نشست‌های دانش آموزی. فرهنگیان. صنفی. اردو‌های فرهنگی. در راستای آموزش و رفع شبهات بطور مدام برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسنی حلم با اشاره به شعار سال آموزش نماز برای همه گفت: از ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی تا دبیران نماز و مهدویت و محیط‌های کارگری و کارفرمایی و انجمن اولیا و مربیان دوره‌های آموزشی و فرهنگی به شکل منظم برگزار می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه سند استانی نماز در افق ۷ساله تدوین، تصویب و ابلاغ شده است، گفت: پیگیر اجرای طرح ساختار جدید شورای نماز در بخش‌های مختلف هم هستیم و اجلاس نماز شهرستانی هم در ۲۰ منطقه اموزش و پرورش برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار