مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند گفت: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در این شهرستان به ۹۱ درصد رسیده در حالی که میانگین کشوری ۵۲ درصد است.

علی جلالوند گفت: از ۲۴ هزار و ۸۴۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان تاکنون ۲۲ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

او گفت: ۲ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی باید در این شهرستان ایجاد شود و بر این اساس با بررسی‌های انجام شده تاکنون ۲ هزار و ۹۴۰ واحد غیرمقاوم در این شهرستان وجود دارد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: به منظور تکمیل واحد‌های نیمه تمام، هر سال مبلغی به شکل بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

جلالوند با بیان اینکه بانک‌ها باید در پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان همکاری بیشتری کنند، گفت: با تحقق این موضوع متقاضیان بیشتری در این خصوص مشارکت خواهند کرد و این امر موجب می‌شود تولید مسکن در روستا‌ها رونق بیشتری داشته باشد.

او گفت: تسهیلات مسکن روستایی به شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان که شامل شهر گیان، فیروزان و برزول است پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: این تسهیلات امسال ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله با ضمانت سفته زنجیره‌ای واگذار می‌شود.

شهرستان نهاوند به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب استان همدان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.