مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همزمان با هفته مقدس "باغ موزه دفاع مقدس" و "ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد" به ثبت ملی رسید.

محسن معصوم علیزاده با اشاره به ضرورت ثبت آثار دفاع مقدس در این برهه از زمان و آگاهی بخشی به نوجوانان گفت: پرونده "ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد" که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز "باغ موزه دفاع مقدس" شهر همدان در حوزه دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

او گفت: دفاع مقدس به عنوان یکی از مهم‌ترین و پربارترین دوران تاریخی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ این کشور به عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تهاجم و تجاوز خارجی به ثبات و پایداری کشور تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران به دلیل چندین عامل مهم است، اول اینکه دفاع مقدس نشان دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تهاجم و تجاوز خارجی است که باعث شده ایرانیان به عنوان یکی از مردمان مقاومتی و ایستادگی‌کننده در جهان شناخته شوند.

معصوم علیزاده گفت: دفاع مقدس نشان دهنده قدرت و توانایی نظامی ایران است که باعث شده است که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه و جهان شناخته شود و همچنین دفاع مقدس نشان دهنده وحدت و همبستگی مردم ایران است که باعث شده است که مردم ایران با همبستگی و وحدت خود، توانستند در برابر تهاجم و تجاوز خارجی مقاومت کنند.

او نیز در این رابطه گفت: اداره شورای ثبت آثار تاریخی، فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار و در این جلسه ۲ اثر از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید.

حمیدرضا حیدری گفت: پرونده "ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد" که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز "باغ موزه دفاع مقدس" در این نشست به ثبت ملی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار