مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت ۸۰ قلم کالا در خوزستان از امروز آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

 علی داودی  در خصوص کیفیت سنجی کالا در استان در جمع خبرنگاران گفت: طبق بند ۱۸ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان مکلف به اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات در ۲ بخش کالا و خدمات است و در نهایت گزارش و ارزیابی صورت گرفته به مراجع مربوطه اطلاع داده خواهد شد.

او افزود:  هدف از اجرای این طرح ارتقای اطلاع عموم از موضوع کیفیت، ترغیب واحدهای تولیدی در تولید کالای با کیفیت و کمک به تعیین سیاست‌های بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی در تولید و انتخاب کالا با کیفیت است.

مدیر کل استاندارد خوزستان  ادامه داد: این طرح در بستر سامانه‌ای هوشمند مبتنی بر هوش تجاری(BI) اجرا می‌شود و سنجش نرخ کیفیت کالا بر اساس ضریب اهمیت کالاهای مهم در سبد خانوار انجام خواهد شد.

آقای داودی گفت: پارسال  این طرح برای ۵۶ قلم کالا انجام شد و امید است با این اقدام کالاهای با کیفیت به مردم معرفی شود.

 پیش از این مدیر کل استاندارد تاکید کرد، دریافت نشان استاندارد برای فرآورده‌های تولیدی صنایع و کارخانجات الزامی است و اداره استاندارد برای کسب اطمینان از سلامت مصرف کنندگان حساسیت ویژه‌ای در صدور این نشان برای واحدهای تولیدی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار