مدیرکل گمرک لطف‌آباد واقع در شهرستان درگز خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از این گمرک در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی هشت درصد افزایش یافته است.

قربان کریمی گفت: در ۶ ماهه نخست پارسال ۲۲۹ هزار تن کالا از این گمرک به ترکمنستان صادر شد که امسال این رقم با رشد هشت درصدی به ۲۴۷ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست پارسال هشت هزار و ۶۶۳ اظهارنامه صادراتی در این گمرک صادر شد و امسال در مدت مشابه سال گذشته صدور اظهارنامه های یاد شده با افزایش ۱۶ درصدی به ۱۰ هزار و ۴۰ فقره رسیده است.

مدیرکل گمرک لطف‌آباد واقع در شهرستان درگز خراسان رضوی ارزش صادرات یاد شده در نیمه نخست سال جاری را ۲۰۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ارزش صادرات کالا در مرز لطف آباد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش داشته است.

کریمی افزود: با توجه به صدور مجوز موقت صادرات فرآورده های نفتی از این گمرک در سال جاری و صادرات حدود ۲۰۰ دستگاه تریلر حامل مواد نفتی، شاهد رشد صادرات مطابق آمار یاد شده هستیم.

وی با اشاره به تردد بیش از ۲۰ هزار مسافر ترکمنستانی از این مرز در نیمه نخست امسال ادامه داد: کالای صادراتی همراه مسافر در نیمه نخست پارسال ۸۵۶ هزار دلار ثبت شد که امسال این رقم با رشد بیش از پنج برابری به چهار میلیون و ۳۱۹ هزار دلار رسید.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد، پایتخت ترکمنستان از موقعیت تجاری و به ویژه ترانزیتی خوبی برخوردار است از سویی فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و تا مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.