رئیس ساترا گفت: با وجود هم‌زمانی نمایشگاه رصتا با هفته پایانی تابستان و تعطیلات و تنوع برنامه‌ها در این دوره منجر به استقبال بازدیدکنندگان شد.

سعید مقیسه درخصوص جزئیات برگزاری این دوره از نمایشگاه رصتا گفت: در سومین نمایشگاه ملی رصتا مجموعاً ۱۶۴ غرفه حضور داشتند که متشکل از ۱۲۴ رسانه دارای مجوز از ساترا و مابقی از نهاد‌ها و شرکت‌های مختلف دیگر بودند.

مقیسه در خصوص نشست‌های برگزارشده در نمایشگاه گفت: برخی از این نشست‌ها برای سکوداران و برخی برای مردم در جهت آموزش و انتقال تجربه و هم‌افزایی و آموزش سواد رسانه‌ای، سواد فضای مجازی و آموزش مهارت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا برگزار شد. همچنین ۹ نشست تخصصی به‌مدت چهار روز برگزار شد و در مجموع ۱۸ نفر از استادان دانشگاه و متخصصان حوزه صوت‌وتصویر فراگیر درزمینه تنظیم‌گری محتوایی، تنظیم‌گری اجتماعی و تنظیم‌گری فناورانه سخنرانی کردند. یکی از نشست‌های تخصصی به‌شکل وبینار با حضور پروفسور آمامدا لاتز، محقق برجسته بین‌المللی و استاد دانشگاه کویینزلند استرالیا برگزار شد که مؤلف بیش از ۱۰ کتاب دانشگاهی درخصوص رسانه‌های دیجیتال و  نت‌فلیکس است.

وی درخصوص دیگر بخش‌های نمایشگاه «رصتا» افزود: یکی از برنامه‌های سومین نمایشگاه ملی رصتا، اکران برخی تولیدات سکو‌های دارای مجوز از ساترا بود. هر روز ساعت ۱۴:۰۰ نمایش ویژه در غرفه مجمع رصتا برگزار می‌شد که این نمایش‌های ویژه شامل قسمت دوم از فصل چهارم رئالیتی‌شو «سرگیجه»، تولید ویستا مدیا؛ «پادشاه آب‌ها» به‌تهیه‌کنندگی حسین سلطانی و مجید اسماعیل؛ مستند «اسرائیلیسم» زبان‌گردانی اختصاصی سکوی عماریار؛ پویانمایی «حسنا کوچولو ۲» به‌تعداد پنج قسمت ۱۲ دقیقه‌ای، محتوای اختصاصی «دیجیتون» و سینمایی «سفر پر ماجرا» بود.

مقیسه افزود: در این دوره با طراحی سامانه توزیع اعتبار، امکان تخصیص مبلغی به بازدیدکنندگان و خرید آنها از غرفه‌های نمایشگاه فراهم شد.

وی درخصوص هدف‌گذاری نمایشگاه «رصتا» گفت: علاوه‌بر نمایش دستاورد‌های سازمان صداوسیما در حوزه تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر و هشت بعد تنظیم‌گری ساترا، دیگر هدف مهم نمایشگاه، هم‌افزایی و انتقال تجربه و ایجاد مشارکت بین فعالان صنعت، واحد‌های تولیدی صداوسیما و کانون‌ها و مجامع موردتأیید ساترا بود. همچنین، بسیاری از مردم با یک یا دو سکو آشنا هستند که این امکان آشنایی بیشتر در نمایشگاه رصتا مهیا شد.

رئیس ساترا درباره برنامه‌های تالار هوش مصنوعی سومین نمایشگاه ملی رصتا تأکید کرد:  ستاد راهبری هوش مصنوعی سازمان صداوسیما در روز نخست نمایشگاه در این تالار رونمایی شد و آغاز به کار کرد. هشت شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در این تالار حضور داشتند و به ارائه مشاوره تخصصی به فعالان صنعت پرداختند. ۱۷۰۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار شد و جمعاً ۳۹۰ نفر گواهینامه معتبر سازمان فنی‌وحرفه‌ای را دریافت کردند.

مقیسه با اشاره به برنامه‌های غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی رصتا خاطرنشان کرد: ارائه ابعاد هشت‌گانه تنظیم‌گری ساترا برای بازدیدکنندگان، توزیع بروشور‌ها و کتابچه‌های مرتبط با هر یک از ابعاد هشت‌گانه تنظیم‌گری ساترا، ارائه عملکرد ساترا در حوزه پایش و نظارت برای برخی از مسئولان و برگزاری نشست‌های ویژه با مسئولان و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با نهاد‌های مرتبط از جمله برنامه‌های غرفه ساترا در این نمایشگاه بود.

وی در ادامه با اشاره به فرصت‌های ایجادشده در نمایشگاه برای همکاری سکو‌های صوت‌وتصویر فراگیر و تلوبیون گفت: در سومین نمایشگاه ملی رصتا از صفحه ساترا در تلوبیون رونمایی شد. این صفحه شامل چهار بخش تهیه‌کنندگان، سکو‌های صوت‌وتصویر فراگیر، محتوای موضوعی و بهره‌برداری آزاد عمومی است.

رئیس ساترا در پایان با اشاره به قدردانی از برگزیدگان دومین جشنواره ملی رصتا در آیین پایانی نمایشگاه گفت: در آیین پایانی نمایشگاه، از برگزیدگان در پنج بخش «ارزیابی و رتبه‌بندی»، «گستردگی و پایداری سرویس»، «رعایت الزامات رده‌بندی سنی و نظارت والدینی»، «استقرار سامانه رسیدگی به تخلفات» و «غرفه‌های برتر نمایشگاه» قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار