فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوش گفت: ما باید تلاش کنیم تا آستان مقدس دانیال نبی (ع) و  آرامگاه دعبل خزاعی به عنوان دو حرم معنوی به عنوان جایگاه   علما و ادبا در خوزستان معرفی شوند.

سرهنگ پاسدار مهدی طرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوش گفت: شهید دعبل خزاعی که در راه امامت و ولایت نطق می گفتند بیان می کردند،مدیحه سرایی می کردند و الفاظ شورانگیز و محبت آمیز در وصف انبیا الهی و ولایت جاری و ساری می کردند و در این مسیر هم به شهادت رسیدند.

وی افزود: فلسفه ی برگزاری این مراسم در این بوده است که بتوانیم جایگاه دفاع مقدس را با زبان شعر به نسل آینده منتقل کنیم و مقاومت را بر همه اطیاف،موضوعات و محیط ها جاری کنیم، تا لشگر عظیم صاحب الزمان (عج)  وقتی به میدان بیاید، بتواند فتوحات داشته باشد.

فرمانده سپاه به هدف مورد نظر در اجرای این مراسم در آرامگاه این شاعر اهل بیت(ع)  اشاره کرد و گفت:  آرامگاه دعبل یک مکان پرشور ونشاط، پرتردد  برای محافل ادبی و هنری استانی و کشوری همچون جشنواره شعر رضوی در طول سال باشد بتوانیم حق مطلب را ادا بکنیم.

سرهنگ طرفی تصریح کرد:  مکان دعبل خزاعی ظرفیت بسیار عظیمی در استان خوزستان است، به لحاظ اینکه شاعر اهل بیت ، شهید بوده است، قداست و نورانیت خاصی دارد و مهجورو متروک ماندن این مکان گناه نابخشودنی می تواند داشته باشد.

به گفته او ما باید کمک کنیم، با زبان قلم و تصویر و هر امکاناتی دیگری که داشته باشیم،   بتوانیم  محافل ادبی را در  آستان مقدس دانیال نبی(ع) و  آرامگاه دعبل خزاعی به عنوان  دو حرم معنوی برگزار کنیم تا به عنوان جایگاه علما و ادبا در استان خوزستان معرفی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار