شهردار تبریز از هزینه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی برای تجهیز آتش‌نشانی این شهر خبر داد.

هوشیار در مراسم افتتاح مرکز شماره ۲ ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز و رونمایی از ماشین‌آلات جدید گفت: سال گذشته برای خرید و نوسازی ناوگان خودرویی، تجهیزات و لوازم ایمنی آتش‌نشانی ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال نیز مناقصه‌ای به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی برگزار می‌شود اظهار کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های ایمنی و آتش‌نشانی شورای اسلامی شهر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کرده است که به تدریج در طول دوره فعلی مدیریت شهری هزینه می‌شود.

شهردار تبریز با اشاره به اجرای ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در دوره فعلی مدیریت شهری گفت: مدیریت شهری توسعه ۸۲۰ کیلومتری فیبر نوری تا درب منازل و هوشمندسازی خدمات را هدف گذاری کرده که در این راستا قرارداد جدیدی امضا شده است.

هوشیار با اشاره به ارتقای ۱۵ رتبه‌ای تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری در حوزه توسعه دوربین‌های شهری و رسیدن به رتبه سوم کشوری ادامه داد: مدیریت شهری نصب ۲ هزار دوربین ثبت تخلفات رانندگی برای توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند و ارتقای رتبه تبریز در بین کلانشهر‌ها را در دوره فعلی مدیریت شهری هدف گذاری کرده است.

وی یادآور شد: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن آسفالت در سطح خیابان‌های اصلی و معابر این شهر توزیع شد که این میزان آسفالت ریزی به اندازه هشت سال گذشته است.

شهردار تبریز با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر گفت: سیستم سیگنالینگ (سامانه علامت دهی) خط یک قطارشهری تبریز به اتمام رسیده و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

هوشیار افزود: در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر عقد قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در دوره فعلی مدیریت شهری امضا شده و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید در سه سال گذشته خریداری و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.

وی اظهار کرد: امروز همزمان با روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ۵۱ دستگاه اتوبوس جدید به خطوط مختلف شهری اضافه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار