مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی: سهم استان در جابجایی بار در کشور چهار درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی سهم جابجایی بار استان از بار جابجا شده در کل کشور را ۴ درصد عنوان کرد و گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد رانندگان (بار- مسافر- وانت‌بار) با کارت هوشمند ۱۲۶۵۸ نفر می‌باشد.

مهرداد جهانی با بیان اینکه متوسط وزن هر بارنامه ۱۷.۱ تن و متوسط مسافت هر بارنامه ۳۸۷ کیلومتر بوده است، افزود: طی این مدت استان‌های مرکزی با ۱۷ درصد، تهران ۱۶، اصفهان ۱۰ و همدان ۶ درصد مقاصد اصلی بار این استان بوده‌اند.

به گفته جهانی در شش ماه نخست امسال بیش از ۱۲ میلیون و ۲۶ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان به نقاط مختلف کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد رشد دارد.

او با بیان اینکه به طور میانگین حدود ۸۳ درصد بار‌های جابجا شده برون‌استانی و ۱۷ درصد هم درون استانی است، افزود: شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان و زرندیه مبدأ اصلی این بار‌ها بودند و ۷۶ درصد بار‌ها از مبدأ این شهرستان‌ها حمل شده است.

او گفت: طی این مدت صدور بارنامه‌ها نیز ۳ درصد رشد داشته است و برای حمل این مقدار بار در سال جاری ۷۰۲ هزار و ۸۹۰ بارنامه و در سال گذشته ۶۸۱ هزار و ۲۰۳ بارنامه صادر شد.

جهانی با بیان اینکه اراک با تناژ بار حمل شده ۳ میلیون و ۴۶۸ هزار تن حدود ۲۹ درصد بار حمل شده استان را به خود اختصاص داده است، این را هم گفت که کالا‌های معدنی و ساختمانی با حدود ۳ میلیون و ۸۵۶ هزار تن و کالا‌های شیمیایی با حدود ۳ میلیون و ۸۷۹ هزار تن هرکدام ۳۲ درصد از مجموع بار حمل شده در استان را تشکیل می‌دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار