سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران جزئیات آماده‌سازی مددسرا‌های پایتخت همزمان با آغاز شب‌های سرد تهران برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ها را تشریح کرد.

سیدمحمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، با اعلام خبر آمادگی سازمان خدمات اجتماعی در نیمه دوم سال و همچنین کاهش دمای هوا در پایتخت گفت: سازمان خدمات و رفاه اجتماعی شهرداری تهران برای آغاز فصل سرما نسبت به اورهال و آماده‌سازی ۲۰ مددسرای خود اقدام کردند و حالا این مراکز آماده پذیرش افراد بی‌خانمان و در راه مانده هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی پذیرش ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ نفر از افراد بی‌خانمان در مراکز خود را دارد، افزود: البته در شرایط سخت و خاص این آمادگی وجود دارد که ظرفیت مددسرا‌ها را تا ۳۰۰۰ نفر نیز افزایش داد.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۵۰ گشت حامی‌شهر به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند، گفت: گشت‌ها در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب و نسبت به جذب آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی نیز می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب موضوع را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، اظهار کرد: این در حالی است که دو شماره جدید ۵۵۰۱۲۳۴۵ و همچنین شماره ۵۵۵۲۲۳۲۲ نیز برای تماس شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب در نظر گرفته شده است که در پی تماس شهروندان، کارشناسان ما برای جذب افراد کارتن‌خواب به محل اعزام خواهند شد.

نقیب با تأکید بر اینکه همچون سنوات گذشته در هفت میدان اصلی شهر و محل پرتردد، مددسرا‌های سیار مستقر می‌شود، گفت: در شب‌های سرد زمستانی و پاییزی هفت مددسرای سیار در مکان‌های پرتردد همچون میدان امام حسین (ع)، ونک، انقلاب و ... مستقر می‌شوند که با دادن پتو و یک وعده غذای گرم همراه با بخاری روشن میزبان افراد بی‌خانمان، کارگران فصلی و ... می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار