مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: جمعی از ناشنوایان مشهد در قالب توری یک روزه از مجموعه‌های فرهنگی ، تاریخی و موزه‌های تحت پوشش این اداره‌ کل در مشهد بازدید کردند.

سید جواد موسوی گفت: روز جهانی و هفته گردشگری فرصت مغتنمی برای معرفی بیشتر و بهتر اقشار مختلف جامعه با جاذبه‌های گردشگری، از جمله میراث فرهنگی و هنری است.

وی ادامه داد: این اداره کل به عنوان متولی توسعه گردشگری و معرفی سرمایه‌های مادی و معنوی در حوزه میراث فرهنگی، در راستای اجرای رسالت اجتماعی خود، این تور آشناسازی را با همکاری و همراهی اداره‌کل بهزیستی استان برگزار کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: در جریان این گشت فرهنگی و تفریحی، گروه میهمانان ناشنوا از مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری، موزه بزرگ خراسان و مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی بازدید کردند.

موسوی همچنین اعلام آمادگی کرد که با هماهنگی به عمل آمده با اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای سایر گروه‌های معلولان در دستور کار قرار گیرد و در آینده اجرایی شود.

پنجم تا دوازدهم مهر ماه هفته گردشگری نامگذاری شده است.

هم اکنون ۸۰ موزه دولتی و خصوصی در خراسان رضوی فعالیت دارند که زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز آستان قدس رضوی و سایر اداره های دارای موزه تخصصی و نیز اشخاص حقیقی فعالیت می کنند.

خراسان رضوی از نظر تعداد موزه‌های فعال در کشور پس از تهران رتبه دوم را در اختیار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.