آرایشگران باید هزینه‌های خدمات خود را براساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف آرایشگران دریافت کنند اما بسیاری از آنها این نرخ‌ها را رعایت نمی‌کنند و با روش‌هایی از پرداخت مالیات نیز فرار می‌کنند.

آرایشگری از جمله مشاغلی است که در کنار سختی‌های آن، درآمد خوبی برای فعالان این صنف به همراه دارد.

در این میان آرایشگاه‌های مردانه نسبت به گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند و با ارائه خدمات متنوع سعی کرده‌اند تا سبد خدمات خود را گسترده‌تر کرده و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنند.

خدماتی از قبیل صافی و تقویت مو، پاکسازی پوست، کوتاهی موی سر مردانه با طرح خاص، گریم داماد و زیباسازی ناخن از مواردی است که در کنار اصلاح مو و ریش درآمد مناسبی برای آرایشگران مردانه داشته است.

در این بین برخی از آرایشگر‌ها براساس نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه آرایشگران خدمات خود را ارائه می‌دهند، اما عده‌ای با وجود نصب نرخ‌نامه در مغازه‌های خود هزینه‌های بالاتری از مردم دریافت می‌کنند.

عده‌ای از آرایشگران نیز برای خود نرخ‌نامه جدید تعریف کرده و برخی نیز به هیچ نرخ‌نامه‌ای پایبند نیستند و از هر مشتری هرچقدر بخواهند دریافت می‌کنند.

دسته آخر بیشتر در مناطق متوسط روبه بالای شهر مشغول به‌کارند و اگر به این آرایشگاه‌ها که تقریبا ظاهر به‌روز و شیکی هم دارند مراجعه کنید باید ۲ تا ۵ برابر بیشتر از نرخ‌های اعلامی اتحادیه برای اصلاح موی سر خود پرداخت کنید.

موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و مشکل زمانی بیشتر می‌شود که مشتریان تحت تبلیغات این آرایشگران، خدمات دیگری از جمله تقویت مو، پاکسازی پوست و مواردی از این قبیل نیز دریافت می‌کنند و اینجاست که هزینه‌ها چند برابر می‌شود.

هرچه به شمال شهر نزدیک‌تر شوید تعداد این آرایشگاه‌ها که نرخ مصوب را رعایت نمی‌کنند بیشتر می‌شود و وقتی مشتریان اعتراض می‌کنند، آنها دریافت هزینه‌های بالاتر را به اجاره و مالیات گره می‌زنند و می‌گویند با نرخ‌نامه‌های اعلامی اتحادیه این هزینه‌ها تامین نمی‌شود.

اجاره صندلی برای تامین هزینه‌ها

البته آرایشگران برای تامین هزینه‌های خود بیکار نمانده‌اند و با اجاره صندلی درآمد خود را بیشتر کرده و هرکس باتوجه به منطقه خود، پول پیش و اجاره دلخواه دریافت می‌کند.

نگاه اجمالی به سکو‌های اینترنتی ارائه خدمات نشان می‌دهد که اجاره صندلی در آرایشگاه مردانه‌ای در منطقه پونک ماهانه ۸ میلیون تومان تمام می‌شود.

هزینه اجاره صندلی در کوهک محدوده چیتگر نیز ۹ میلیون تومان است و سالانه ۳۰ میلیون تومان پول پیش نیز درنظرگرفته شده است.

همچنین اجاره صندلی آرایشگاه مردانه‌ای در کوی فراز ۱۰۰ میلیون تومان پیش و ماهانه ۸ میلیون تومان درنظرگرفته شده است.

پرداخت هزینه‌ها با کارت‌به کارت برای فرار از مالیات 

با وجود اینکه برخی از این آرایشگران درآمد‌های خوبی کسب کرده و از مشتریان بالاتر از نرخ مصوب، هزینه دریافت می‌کنند، اما در بحث مالیات، با اجتناب از دریافت هزینه خدمات با کارت‌خوان‌ها راهی برای فرار مالیاتی یافته و اغلب از مشتریان خود می‌خواهند که پرداخت هزینه را با روش‌هایی همچون پول نقد و کارت به کارت انجام دهند.

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار