کارشناس مسائل سیاست خارجی تحلیل خود را از جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد.

حمید صالحی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنایت اسرائیل در انجار پیجر ها بیان کرد: واقعیت امر این اتفاق این است که این تراژدی و این اقدام وحشیانه و ددمنشانه نتانیاهو و شبکه مخوف اسرائیل با حمایت‌های ناجوانمردانه آمریکا، انگلیس و اروپا جنگ غزه را به سمت و سویی داره میبره که منطقه غرب آسیا را به به تیغ کشانده است. تمام نظریه پردازان منطقه غرب آسیا را قلب زمین و از همین رو نیز کانون منازعات می‌دانند. حدود یکسال است که جنگ غزه ادامه داد و نتانیاهو در این مدت در منجلاب مشکلات اسیر شده است از همین رو نیز به هر جنایتی که در توان دارد روی آورده و به سمت اقدامات انتحاری رفته است.

وی با اشاره به فشار‌های وارد شده بر رژیم صهیونیستی بیان کرد: از یک طرف افکار جهانی به نتانیاهو فشار می‌آورند، از یک طرف برنامه‌های سازمان ملل، از یک طرف جنگ داخلی، از یک طرف مشکلات توریست و مهاجرین و از یک طرف حزب لیکود روز به روز منفورتر میشود و به هیچ یک از اهداف خود نیز در غزه دست پیدا نکرده اند. برای مثال نتوانستند حماس را از بین ببرند، اسرای خود را آزاد کنند و بر غزه مسلط شوند، کمااینکه ضرر‌های میلیارد دلاری هم گریبان‌گیر اقتصاد این رژیم شده است شاید یکی از دلایل ترور‌های کورکورانه نیز همین مورد است.سوال اینجاست که کودکی که در منزل نشسته است و برای آوردن پیجر پدرش اقدام میکند چه نیروی نظامی دارد که اسرائیل برای کشتن آنها اقدام میکند؟ آیا این کودک واقعا امنیت اسرائیل را به خطر انداخته است؟ قطعا خیر. وقتی توان جنگ با حماس و حزب الله را ندارند دست به این جنایات میزنند.رژیم صهیونیستی واقعاً در حال فرو رفتن در منجلاب نابودی است که باعث شده این اقدامات را انجام بدهد.

صالحی درباره انتقام کشورمان از این رژیم بیان کرد: جمهوری اسلامی تاکنون خردمندانه و با عقلانیت موضوعات را رصد میکند.  ما به دنبال این هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان برسد و عقلانیت به جای احساس جایگزین شود .کمااینکه شخص نتانیاهو و اسرائیل به دنبال این هست که ایران را به جنگ ناخواسته و گسترده بکشاند؛ بنابراین این  که ما داریم تعلل می‌کنیم به این دلیل است که به جهان پگوشزد کنیم که تا چه زمانی قرار است در برابر جنایات این رژیم سکوت کند. در هرحال ایران همواره طرف حق ایستاده است و حق نیز همواره پیروز است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۳
تحلیل های ابدوغ خیاری
آخرین اخبار