مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

محمد امین بابایی گفت: با توجه به مصوبه شورایعالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال تعیین کرده است مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال خواهد بود و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه به ۲ برابر افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به‌ کار شوند مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

ممنوعیت به کارگیری اتباع در شعاع سه کیلومتری حرم مطهر رضوی

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد هم گفت: طرح ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی در شعاع سه کیلومتری حریم رضوی، توسط مدیریت بازرسی و نظارت اصناف و دستگاههای صاحب صلاحیت با تشدید حداکثری و به طور جدی در حال انجام است.

محسن صیادی افزود: در این راستا، از ابتدای تیرماه امسال تاکنون، از تعداد ۹۱۷ واحد صنفی در محدوده حرم مطهر رضوی بازرسی انجام گرفته است و تعداد ۱۳۵ تبعه خارجی شناسایی شده اند و برای ۸۶ واحد صنفی نیز تشکیل پرونده تخلف و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی اظهار کرد: عمده تخلفات این واحدهای صنفی، عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی در زمینه به کارگیری اتباع خارجی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۳
باید به اندازه یکسال جریمه بشوند تا دیگر افاغنه به ایرانیان ترجیح ندهند