ترامپ می‌گوید نتایج جستجو‌ها در گوگل به نفع هریس است و اگر رئیس جمهور شود این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که در صورت جستجوی نام او در گوگل، این موتور جستجو فقط نتایج منفی را به اشتراک می‌گذارد و بنابراین او قصد دارد پس از پیروزی در انتخابات، از این شرکت شکایت کند. 

به گزارش رویترز، ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشال نوشت: «مشخص شده که گوگل به طور غیرقانونی از سیستمی استفاده می‌کند که برای نام دونالد ترامپ نتایج بد را به نمایش می‌گذارد که فقط به همین منظور ساخته شده‌اند. در همین حال، گوگل برای کامالا هریس فقط نتایج خوب را نشان می‌دهد». 

رئیس جمهور پیشین آمریکا که برای این ادعای خود سندی ارائه نکرده است، در ادامه نوشت: «این فعالیت غیرقانونی است و امیدواریم وزارت دادگستری آنها را به دلیل دخالت آشکار در انتخابات تحت پیگرد قرار دهد. در غیر این صورت و با رعایت قوانین، زمانی که در انتخابات پیروز شده و رئیس جمهور آمریکا بشوم درخواست پیگرد قانونی آنان را خواهم داشت».

ترامپ پیش از این و در سال ۲۰۱۹ ادعای مشابهی را در مورد گوگل مطرح کرد. این شرکت در آن زمان ادعای مذکور را رد کرد. 

حامیان ترامپ نیز در ماه‌های اخیر ادعا‌های مشابهی را داشته‌اند. ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و مدیرعامل اسپیس ایکس پس از حادثه ترور نافرجام ترامپ مدعی شد که گوگل رفتاری سوگیرانه نسبت به ترامپ داشته است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار