یادواره ۹ شهید محله اپوروار در محل مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان به همت پایگاه بسیج بقیه الله برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی امام جمعه کوهبنان، مداحی، اجرای گروه سرود آوای حرم وابسته به حرم مطهر امام زاده بی بی عصمت همراه بود.

در این مراسم حجت الاسلام جعفر واضحی آشتیانی گفت: یکی از واژه‌های ارزشمند جهاد است لذا مجاهد به کسی می‌گویند که در راه خدا مبارزه می‌کند.

وی تصریح کرد: چهار نوع مجاهدت داریم که در جهاد اصغر مجاهد فی سبیل الله جای دارد، اما در جهاد اوسط هوا‌های نفسانی و شیطنت‌های شیطان به چشم می‌خورد.

 

خطیب مشهور کشوری افزود: شهید کسی است که جهاد اصغر و اوسط را انجام داده است.

وی بیان کرد: جهاد اکبر مجاهدت برای بر طرف کردن موانع ریز در زندگی و رسیدن به ظرفیت‌های ریز و کوچک است. 

حجت الاسلام واضحی آشتیانی گفت: جهاد کبیر باید همواره مورد توجه باشد بدین واسطه است که ایران اسلامی در پرتو ولایت و رهبری با قوت و قدرت در برابر دشمنان و بدخواهان با قوت و قدرت ایستاده و در دنیا از عزت و اقتدار برخوردار شده است.

وی گفت: از دهه ۴۰ تا به امروز جریان شهادت تعطیل نشده همچنان باب شهادت باز است، چون جریان توحید در برابر جریان استبداد و رژیم صهیونیستی ایستاده است.

خطیب مشهور کشوری افزود: سردار دل‌ها با قوت و قدرت در برابر دشمنان ایستاد کسی که همواره خود را سرباز پا به رکاب ولایت و رهبری می‌دانست لذا توصیه کرد بر سنگ مزارش کلمه سرباز را حک کنند.

 

وی افزود: مردم غزه، لبنان، یمن و فلسطین سر سفره انقلاب اسلامی نشستند در حالی که همواره شاهد شیطنت آمریکا هستیم.

 

حجت الاسلام واضحی آشتیانی افزود: در جهاد کبیر باید تلاش کنیم در عزت، اقتدار، اقتصاد وابسته به بیگانه نباشیم چرا که ما عزت خود را مدیون شهدا هستیم.

برچسب ها: مجاهد ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.