با شروع سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، هیات‌های مختلف کشور‌ها سالن ترک کردند.

هیات‌های بسیاری از کشور‌ها امروز جمعه در اعتراض به سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سالن مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کردند.

براساس گزارش آناتولی، هیات ترکیه‌ای به ریاست احمد یلدیز، سفیر دائم این کشور در سازمان ملل متحد، پیش از آغاز سخنرانی نتانیاهو، سالن را ترک کرد.

هیات‌های بسیاری از کشور‌ها به همراه هیات ترکیه‌ای سالن را ترک کردند، زیرا بخش بزرگی از سالن در حین سخنرانی نتانیاهو از حضور در سالن خالی شد.

نتانیاهو در ادامه سخنان خود ادعا کرد: سرائیل به دنبال صلح است، اما برای بقا در برابر د شمنان وحشی که می‌خواهند آن را نابود کنند  می‌جنگد. اسرائیل  در وضعیت جنگی است و برای بقا می‌جنگد. ما باید از خود در برابر این قاتلان وحشی دفاع کنیم.  دشمنان ما نه تنها به دنبال نابودی ما هستند، بلکه به دنبال نابودی تمدن مشترک ما هستند و همه ما را به عصر تاریک استبداد و تروریسم باز می‌گردانند.

نتانیاهو اظهارات خود را در زمانی بیان کرد که اسرائیل همچنان به بمباران غیرنظامیان در جنوب لبنان ادامه می‌دهد و بیم آن می‌رود که این حملات به یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه تبدیل شود.

نتانیاهو در سخنرانی خود به دنبال این بود که مسئولیت درگیری را به گردن ایران، دشمن سرسخت رژیم تروریستی اسرائیل بگذارد و ادعا کرد که اسرائیل در هفت جبهه از خود دفاع می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار