امام جمعه موقت بیرجند گفت: جنایات اسرائیل و کشتار هزاران انسان بی‌گناه مایه شرم بشریت و مایه ننگ مدعیان حقوق بشر است.

حجت الاسلام مختاری  امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه حضور پیوسته مسئولان در حادثه معدن معدنجو طبس قابل تقدیر است، اما یقیناً کفایت نمی‌کند، گفت: باید علت حادثه تلخ معدن به صورت دقیق و عادلانه بررسی شود که آیا خلع قانونی بوده یا قوانین موجود معدن برای حفاظت از جان کارگران کفایت نمی‌کند یا نه حادثه طبیعی بوده تا دوباره شاهد داغدار شدن خانواده‌ها و از دست دادن این کارگران عزیز نباشیم.

او در ادامه با تأکید بر اینکه فرهنگ اسلامی بر مبنای تکریم کارگر است، افزود: باید علت دقیق حادثه معدن معدنجو طبس به مردم گزارش شود تا عده‌ای انسان‌های مغرض و ضدانقلاب فرصت پیدا نکنند اشک تمساح بریزند و نظام اسلامی را زیر سوال ببرند؛ همان کسانی که در بسیاری از مصیبت‌های مردم ما شریک هستند و پیوسته مستکبران را برای تحریم ظالمانه ملت ایران ترغیب می‌کردند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهور به نیویورک و اجلاس سازمان ملل به عنوان اولین تجربه همراه با فراز و فرود‌ها و نقاط ضعف و قوت بود، تصریح کرد: وظیفه شرعی و قانونی ما حمایت از دولت است، اما باید نقد‌ها و تذکرات لازم و دلسوزانه و از روی خیرخواهی به مسئولان دولت داده شود و نقاط قوت و ضعف به رئیس جمهور برای اصلاح منتقل شود تا تجربه‌ای برای آینده و سرفرازی اسلام و انقلاب باشد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مسئله فلسطین و تداوم جنایات وحشیانه اسرائیل غاصب با پشتیبانی آمریکا و اروپای فریب‌کار است، گفت: رژیم غاصب اسرائیل بعد از یک سال جنگ و جنایت در غزه، اکنون با وقاحت تمام این جنگ و جنایات را به لبنان گسترش داده است.

او اظهار کرد: این جنایات و کشتار هزاران انسان بی‌گناه مایه شرم بشریت و مایه ننگ مدعیان حقوق بشر و مایه خجالت برای سران خائن کشور‌های اسلامی است که به دروغ خود را خادم می‌نامند؛ اگر خادم بودند امروز در مقابل این همه جنایات مستکبران سکوت نمی‌کردند.

حجت الاسلام مختاری با تأکید بر اینکه تنها فریادی که در مقابل مستکبران بلند است از جبهه مقاومت با محوریت نظام جمهوری اسلامی ایران و با رهبری نائب امام زمان (عج) است، افزود: امروز ندای ولی امر مسلیمن را لبیک می‌گوییم و حمایت خود را از جبهه مقاومت و حزب‌الله اعلام می‌کنیم و آماده نبرد در کنار برادرانمان در لبنان و فلسطین با دشمنان بشریت می‌باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سطحی‌نگری و ظاهربینی آفتی بزرگ است که همواره زندگی ما را تهدید می‌کند و انسان را به کفر و شرک می‌کشاند، تصریح کرد: همین سطحی‌نگری‌های مسلمانان در طول تاریخ بود که به اسلام ضربه زده است.

او با اشاره به اینکه ولایت پایه و رکن اصلی اسلام است، ادامه داد: امروز برخی همین نگاه سطحی را به انقلاب و استکبار دارند گویا بین ما و آمریکا و اسرائیل یک سوءتفاهم به وجود آمده است که با گفتگو و لبخند این سوءتفاهم برطرف می‌شود و این یعنی اشتباه و نگاه سطحی و بعد اقدام غلط و ذلت!

حجت الاسلام مختاری به نگاه عمیق و عالمانه امامین انقلاب اشاره کرد که آمریکا را شیطان بزرگ و اسرائیل را غده سرطانی می‌دانند که باید از صفحه روزگار محو شوند، گفت: این قابل قبول نیست که بعد از ۴۵ سال آمریکا را برادر بنامیم؛ ما از آمریکا، اروپا و اسرائیل تبری می‌جوییم و با این جنایتکاران هیچ برادری نداریم و همچنان فریادمان «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» بلند است.

 امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: سطحی‌نگری یعنی اینکه عده‌ای هنوز فتنه‌گران را به درستی نشناسند که اینها برادران ما نیستند و به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند و آنها را در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها شریک می‌کنند و به آنها منصب می‌دهند تا جایی که فریاد مقام معظم رهبری بلند شد که مواظب باشید و اجازه ندهید پرچم نفوذی‌ها در این کشور بلند شود.

او با تأکید بر اینکه ما امروز محور مقاومت هستیم و در هرجایی در میدان با استکبار رو به رو شدیم آنها را شکست دادیم، افزود: اگر آسیبی دیدیم با ترور ناجوانمردانه، تحریم ظالمانه و تهاجم فرهنگی و رسانه‌های سراسر دروغ و تزویر بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما در این ۴۵ سال در کوره انقلاب آب‌دیده‌تر از فولاد و برنده‌تر از شمشیر شده‌ایم و هرگز از استکبار و مزدورانش واهمه نداریم.

حجت الاسلام مختاری اداه داد: بحمدالله رهبری مدبر، شجاع، حکیم و آگاه داریم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای غرب‌زده مسئولان بلندپایه کشورمان را فریب دهند و رأی مردم را به نفع اهداف پلید خودشان مصادره کنند. ما با صبر و حوصله، اما با بصیرت و تیزهوشی و درایت و تعمق گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستیم و همیشه تا زنده‌ایم فریادمان بلند است «ما همه سرباز تواییم خامنه‌ای، گوش به فرمان تواییم خامنه‌ای».

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره اینکه در آموزه‌های دینی ما تأکید بر تقوا همه‌جانبه است، گفت: تقوای گزینشی و تبعیضی اشتباه است لذا تمام تلاش ما این باشد که تقوای ما جامع و همه‌جانبه باشد و متاسفانه هر آسیبی که می‌بینیم از بی‌تقوایی است.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.