معاون فرماندار تهران گفت: از اوایل روز شنبه ۷ مهر تا پایان همان روز، مناطق مختلف تهران شاهد رگبار شدید باران و وزش باد موقتی خواهند بود.

سعید بشیری، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران، با اشاره به هشدار قرمز سازمان هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی جدید در تهران اعلام کرد که از اوایل وقت شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ تا پایان همان روز، مناطق مختلف تهران، به‌ویژه ارتفاعات، شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد موقتی و کاهش دما خواهند بود. در مناطق مستعد، احتمال تگرگ و در ارتفاعات بالادست، بارش برف و گاهی کولاک برف نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این سامانه بارشی به‌ویژه در دامنه و ارتفاعات شمال تهران از جمله دربند و درکه و محور سولقان و امامزاده داوود (ع) فعال خواهد بود و باعث بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب می‌شود. همچنین خطراتی مانند صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، رانش کوه، سقوط سنگ، مه و کاهش شعاع دید وجود دارد. در قله‌های مرتفع نیز احتمال بارش برف و کولاک وجود دارد که ممکن است خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی وارد کند.

بشیری تأکید کرد که شهروندان باید از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، به‌ویژه در نواحی شمالی کن و محور سولقان-امامزاده داوود (ع)، جدا اجتناب کنند. همچنین از سفر‌های غیرضروری به مناطق برف‌گیر و کوهستانی، به‌ویژه از سفر به گردنه‌های مرتفع جدا خودداری کنند. توصیه می‌شود که خودرو‌ها به وسایل زمستانی مجهز باشند و از هرگونه کوهنوردی و پرواز‌های تفریحی با چتربال و هواپیمای آموزشی در این مناطق اجتناب شود.

معاون فرماندار بر ضرورت اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها تأکید و عنوان کرد: مردم باید از حضور در نواحی مرتفع بپرهیزند و نسبت به استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

سعید بشیری در پایان مجددا به مسافران و شهروندان توصیه کرد که از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌طور جدی اجتناب کنند و به تابلو‌های هشداردهنده سیلاب توجه کنند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

بشیری اضافه کرد که هماهنگی با کلیه دستگاه‌های مربوطه جهت برنامه ریزی، آمادگی و پاسخ به موقع از جمله شهرداری، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، راهداری، آب منطقه‌ای و سازمان‌های خدماتی و امدادی صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
واقعا ؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
خداییش من هم تعجب کردم. بارون و برف در تهران؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
به زودی خشم و قضب و انتقام خداوند خواهد آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
خدا کنه بارون بیاد. آب نداریم. هوامون کثیفه