وزیر دفاع پیشین ژاپن با کسب اکثریت آراء در دور دوم انتخابات ریاست حزب لیبرال دموکرات پیروز شد و در نخستین اظهار نظر بر خروج این کشور از تورم تاکید کرد.

شیگرو ایشیبا، رهبر تازه منتخب حزب لیبرال دموکرات (LDP) و نخست وزیر بعدی ژاپن، روز جمعه گفت که دولت جدید "باید خروج از تورم را تضمین کند" و تاکید کرد که احیای مصرف، عامل اصلی دستیابی به این هدف است. پس از انتخابات، ایشیبا متعهد شد که تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با ایجاد انگیزه در شرکت‌ها برای بازگرداندن تولید به ژاپن انجام دهد.

علاوه بر این، ایشیبا گفت که قصد دارد کابینه جدیدی را در ۱ اکتبر  تشکیل دهد.  

لازم به ذکر است؛ شیگرو ایشیبا ۶۷ ساله و وزیر دفاع پیشین ژاپن با کسب اکثریت آراء در دور دوم انتخابات ریاست حزب لیبرال دموکرات پیروز و به‌عنوان رئیس جدید حزب و نخست‌وزیر بعدی این کشور انتخاب شد.

در دور نهایی رای گیری، ایشیبا، وزیر دفاع سابق، ۲۱۵ رای به دست آورد، در حالی که تاکایچی، وزیر امنیت اقتصادی ژاپن، ۱۹۴ رای کسب کرد.  

ایشیبا که در گذشته پنج بار برای پست ریاست حزب نامزد شده بود، گفت که این آخرین تلاش او برای تصدی ریاست حزب و نخست‌وزیری خواهد بود. این انتخابات در ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) برگزار شد و مشخص شد که چه کسی جانشین نخست‌وزیر فعلی فومیو کیشیدا پس از تصمیم وی برای کناره‌گیری از رهبری حزب خواهد شد.

ایشیبا به‌خاطر موضع قوی‌اش در دفاع معروف است و از کاهش اتکا به انرژی هسته‌ای به نفع انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کند. وی که یک خارجی در نظر گرفته می‌شود، همچنین از بلوک امنیتی آسیایی مانند ناتو برای مقابله با تهدیدات چین و کره شمالی حمایت می‌کند. او در جناح مترقی‌تر حزب محافظه کار نشسته است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار