طهرانچی از اجرای روش جدید پرورش ماهی با سیکل بسته (بایوفلاک) در مدل آزمایشگاهی به ھمت دانشگاہ آزادشهر خبر داد.

محمد مھدی طھرانچی گفت: روش جدیدی برای تولید ماهی در سیکل بسته آب در این دانشگاہ تحقیق شده و از سال گذشته مورد حمایت قرار گرفته و از آبان ماه می‌توانیم پرورش ماهی متراکم را با حداقل آب با این روش داشته باشیم۔

او افزود: با حمایت مالی امیدواریم این پروژه اجرایی شود و از سویی دیگر فضایی در دانشگاه آزادشهر داشتیم که برای کشت برنج استفاده می‌شد، اما با توجه به محدودیت آب به جای آن به تولید محصولات کم‌آب‌بر توجه شده است.


طهرانچی گفت: در حوزه نهالستان نیز از سال گذشته کار‌های علمی خوبی در این دانشگاه صورت گرفته و برای سال نخست محصولات بی‌شماری بر پایه‌های سنتی و پیوند‌های کشت بافتی و اصلاح نژاد شده آماده کردند که این اقدامات به اقتصاد کشور کمک می‌کند.


او با بیان اینکه آن چیزی که به عنوان هدف دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم تبیین شده اثر گذاری دانشگاه در اقتصاد منطقه‌ای است افزود: برای اقتصاد بهتر باید از کار‌های سنتی عبور و به سمت اقدامات دانش بنیان حرکت کنیم.


طهرانچی گفت: سال‌ها است که در حوزه تولید مقالات شیلات و آبزی‌پروری دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام است و ایده‌های بسیار خوبی از اساتید و محققان دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مقالات برتر جهانی به چاپ رسیدہ است که امیدواریم بتوانیم از این مقالات بهره بگیریم۔

برچسب ها: شیلات ، دانشگاه آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.