تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت فراجا به منظور تسهیل ارائه خدمات اقامتی به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خارجی در سطح منطقه آزاد چابهار به امضا رسید.

حمیرا ریگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست با سرهنگ امید نودهی رئیس اداره گذرنامه و مهاجرت فراجا، توضیحاتی در خصوص ضرورت استمرار همکاری‌های مشترک برای ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی ارائه داد.

حمیرا ریگی افزود: برای نخستین بار در تاریخ راه اندازی منطقه آزاد چابهار دفتر اداره پلیس مهاجرت و اتباع خارجه راه‌اندازی شد که نوید دهنده حل مشکلات سرمایه گذاران خارجی است.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار و موقعیت این بندر در خلیج چابهار و همچنین وجود آب‌های عمیق و بریدگی‌های طبیعی، فضایی مناسب را برای اسکله‌های با عمق زیاد و مختصات لنگرگاهی مطلوب جهت پهلوگیری کشتی‌های عظیم اقیانوس‌پیما فراهم کرده به‌طوری که این بندر از قابلیت تبدیل‌شدن به مگاپورت برخوردار است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک پلیس گذرنامه و مهاجرت فراجا با منطقه آزادچابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چابهار دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه استراتژیک برای توسعه ترانزیت و صنایع محسوب می‌شود و این ویژگی ممتاز در دیگر مناطق ساحلی جنوب ایران و حتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس دیده نمی‌شود برای همین منظور سرمایه گذاران خارجی نباید مشکلات تمدید و صدور گذرنامه را داشته باشند و برای کوچکترین ۷۵۰ کیلومتر تا زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد چابهار نداریم و برای ورود سرمایه‌گذاران به منطقه فرش قرمز پهن می‌کنیم، افزود: روند ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار بسیار کوتاه است و قابلیت اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی در این منطقه که به پایتخت دریایی ایران شهرت یافته وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار