وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقام صهیونیستی بار دیگر بر آتش‌بس میان اسرائیل و لبنان تاکید کرد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در دیدار با ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، تاکید کرد که تشدید بیشتر درگیری‌ها در لبنان، دستیابی به آتش بس پیشنهادی از سوی آمریکا و سایر کشور‌ها را دشوارتر می‌کند. 

دو مقام درباره اهمیت دستیابی به توافقی که به غیرنظامیان دو طرف مرز (اراضی اشغالی و لبنان) اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند، بحث کردند. 

بلینکن همچنین بر حمایت واشنگتن از دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه تاکید کرد و اظهار داشت که «همه طرف‌ها باید تصمیمات دشواری برای این منظور اتخاذ کنند.» 

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علیرغم درخواست‌های روزافزون از اسرائیل برای پایان دادن به حملات به لبنان، روز پنجشنبه به پیشنهاد آتش بس ۲۱ روزه با حزب الله «حتی پاسخ نداد».

بلینکن روز چهارشنبه در سخنرانی خود در جلسه شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک اعلام کرد خطر جنگ در خاورمیانه اکنون حاد است و واشنگتن و شرکایش می‌کوشند مانع از یک جنگ همه جانبه میان حزب الله و اسرائیل شوند. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید آمریکا همدست رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان است و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور نیز وکیل مدافع اسراییل است نه یک میانجیگر بی طرف. 

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار