رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: تولید و توزیع چاقو باید قانون‌مند شود تا میزان جرائم کاهش یابد.

سرهنگ سعید راستی درباره تاثیر انواع سلاح سرد در وقوع جرائم گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه اخیر پلیس و دادستانی مطرح شد؛ مساله تولید و توزیع انواح سلاح سرد مانند قمه، چاقو و... است.

وی افزود: این مسئله که چاقو وسیله‌ای است که در هر خانه یا مغازه‌ای مورد نیاز و قابل استفاده است، قابل انکار نیست، اما ما شاهد هستیم که در کشور ما علاوه بر چاقو که نیاز آشپزخانه‌ای است؛ شمشیر، چاقو‌های بسیار بزرگ، قمه، پنجه بوکس، نیمچه و ... که برای هیچکاری به جز درگیری و نزاع به درد نمی‌خورند؛ به راحتی تولید و توزیع می‌شود. 

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ما شاهد هستیم که این وسایل خطرناک تنها در درگیری‌های اراذل و اوباش استفاده می‌شوند و هیچ فایده دیگری ندارند. قمه‌ها و چاقو‌هایی که به اندازه یک شمشیر هستند؛ نه در آشپزخانه‌ها و نه در هیچ کشتارگاه و قصابی استفاده نمی‌شود؛ پس چرا این وسایل در کشور تولید می‌شوند؟

وی افزود: من معتقدم باید روی روند تولید و توزیع این وسایل نظارت دقیق صورت گیرد و مشخص باشد مبدا و مقصد این سلاح‌های سرد کجاست و چه کسانی این وسایل را خریداری می‌کنند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در شهر تهران ما چندین مرحله طرح اجرا کردیم و هزاران قبصه چاقو و قمه جمع‌آوری کردیم و نظارت روی آنها به صورت مستمر انجام می‌شود. ما می‌توانیم در صورت نداشتن مجوز توسط این اماکن، با آنها برخورد کرده و حتی واحد صنفی متخلف را پلمب کنیم.

راستی گفت: در بررسی‌های ما مشخص شد در محل‌هایی خارج از استان تهران و به خصوص در چند استان دیگر، این چاقو‌ها و قمه‌ها تولید می‌شوند و سپس به سراسر کشور ارسال می‌شوند که این روند باید قانون‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه اراذل و اوباش همیشه همراه خود چاقو و قمه دارند؛ گفت: ما وقتی این افراد را دستگیر می‌کنیم در بررسی از خانه یا خودروی آنها چند چاقو و قمه کشف می‌کنیم. یعنی این افراد به راحتی این وسایل را تهیه می‌کنند و ممکن است در هرجایی استفاده کنند. این افراد دارای سوابق متعدد هستند، اما متاسفانه از اشتباهات خود درس نمی‌گیرند و هر لحظه ممکن است دوباره تخلفی انجام دهند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت که اگر تهیه این وسایل سخت باشد؛ قطعا تعداد کسانی که از این وسایل استفاده می‌کنند نیز کم شده و در نتیجه میزان جرائم این چنینی کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
برای پوست کندن بادمجون و آشپزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
باید ساخت حمل و نگهداری جرم بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
اشتغال زایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
مگه حمل سلاح سرد جرم نبود مگه استفاده از سلاح سرو حکمش اعدام نبود؟ پس چی شد کدام نفوذی این احکام رو ملغا کرد؟؟؟؟ مجلس قانونگذار دقیقا کجای قضیه س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
باید ریشه دار حل بشه خرید و فروش و تولید اینها باید ممنوع و جرم محسوب بشه انی که تولید میکنه باید مجرم باشه و کل کارگاهش پلمپ و مصادره بشه و جریمه سنگین و زندانی انی هم که خریدار میکنه و معامله علاوه بر مصادره ان شی جریمه و زندانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
آنوقت با چی میوه بخورن گوشت با چی ببرن حتما تو میای با چاقو مجوز دار انجام میدی می فهمی چی داری میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
برای پوست کندن خیار و سیب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
سلام شما میوه را باقمه پوست می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
اون کسانیکه این سلاحهای سرد را می‌سازند دست مردم میدهند باید کارگاه شان درش را گل بگیرند و سازنده شو مجازات و جریمه سنگینی بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
برو بازار زنجان واقعن ببین چه چیزا هست چه لزومی دار تولید بشه