کارشناس فوتبال درباره عملکرد سرخابی‌ها در بازی دربی در ورزشگاه اراک توضیحاتی را بیان کرد.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برد پرسپولیس برابر استقلال در دربی پایتخت اظهار کرد: همیشه دربی حساسیت خاصی دارد و نگاهی به وضعیت ۲ تیم در جدول ندارد. با وجود اینکه این بازی ۳ امتیاز دارد، اما به خاطر استرس و حواشی که در فضای مجازی یک هفته قبل از دربی رخ می‌دهد استرس زیادی در بین  کادر فنی و بازیکنان به وجود می‌آید.

او افزود: تیم استقلال بازی را خوب شروع کرد و ۵ دقیقه اول سعی کرد که بالا بازی کند، اما بعد از آن پرسپولیس به خاطر هافبک‌های رونده‌ای که داشت توانست مالکیت توپ را بیشتر در اختیار بگیرد. استقلال بیشتر به دنبال این بود که  به بازی مستقیم روی بیاورد و در این کار هم موفق نبود. زمانی که  استقلالی‌ها بازی مستقیم انجام می‌دادند، نتوانستند  توپ‌های دوم و سوم را بگیرند. به نظرم خط هافبک پرسپولیس توانست مالکیت توپ را در اختیار بگیرد و سانت از جناحین هم بیشتر داشته باشد.

او افزود: از آن طرف، پرسپولیسی‌ها به خوبی توانسته بودند استقلالی‌ها را آنالیز کنند و سمتی که میلاد محمدی بود رامین رضاییان را بسته بودند. از آن طرف، آبی پوشان سعی کردند از سمت ابوالفضل جلالی حملات خود را شکل بدهند، اما طراوات و شادابی که استقلال باید  در خط هافبک و حمله داشته باشد،   نداشت. جابه جایی زیاد احمدزاده، امیری و سروش رفیعی باعث می‌شد که  فاصله‌ای بین خط هافبک و دفاع استقلال  ایجاد شود.

سید صالحی گفت: در نیمه دوم بازی مالکیت توپ پرسپولیس کمتر شد و دقایقی از بازی در اختیار پرسپولیس و دقایقی هم استقلال صاحب توپ بود. رفته رفته مشخص بود که یک حادثه  نتیجه این بازی را رقم خواهد زد و موقعیت آن چنانی گل به وجود نمی‌آمد و سانت از جناحین و بازی مستقیم بود. ضربه به چارچوب زیاد نبود و اینکه بگوییم استقلال موقعیت تک به تک به پرسپولیس داد. در مجموع پرسپولیس توانست از تجربه بازیکنان دربی بازی که در زمین داشت و یک اشتباه ۳ امتیاز این بازی را به دست بیاورد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه عملکرد گاریدو و نکونام را در این بازی چطور دیده است، گفت: احساس می‌کنم گاریدو بهتر تیم استقلال را آنالیز کرده بود و رامین رضاییان را بسته بود و سعی کردند خط هافبکش همان روندگی را داشته باشد با وجود اینکه اورونوف در زمین نبود. از طرف دیگر مسعود ریگی با وجود اینکه بازی اش به چشم نمی‌آمد خیلی تاثیرگذار بود و باعث انتقال توپ از خط دفاع به هافبک و حمله می‌شد و توانسته بود گاریدو هم تعویض‌های خوبی داشته باشد و هم نگاه بهتری نسبت به استقلال داشته باشد. در صورتی که جواد نکونام  دیر تعویض کرد و بازیکنانش کیفیت لازم را نداشتند. به هر حال روند پرسپولیس بر استقلال چربید. در صورتی که آبی پوشان می‌توانستند خط هافبک پرسپولیس را از کار بیاندازند و بازی مستقیم کنند و دوندگی بیشتری روی توپ‌های دوم و سوم داشته باشند تا بتوانند موج دوم حملات را به وجود آورند.

او افزود: در مجموع شاید این بازی هم مساوی تما م می‌شد، اما در چنین بازی‌هایی به خصوص دربی اولین اشتباه آخرین اشتباه یک تیم است و استقلال هم مستثنی نیست.

سید صالحی درباره اینکه  ستاره بازی در دربی چه کسی بود، بیان کرد: طبیعتا  همه بازیکنان پرسپولیس کیفیت لازمه را داشتند، اما من مسعود ریگی را در خط هافبک پرسپولیس تاثیرگذار دیدم.

کارشناس فوتبال درباره اینکه آبی پوشان می‌توانند به شرایط قبلی خود برگردند، بیان کرد: جواد نکونام بازیکن بزرگی بوده  و چند سالی هست که مربی شده است. به نظرم  استقلال با یک برد به شرایط قبلی خود برمی گردد. امیدوارم نکونام بتواند شرایط تیم خود را بهتر کند تا در مقابل تیم السد نتیجه خوبی بگیرد.

خبرنگار : مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار