مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۶۶ نفر توانستند از خدمات کاشت حلزون، تعمیر و تعویض قطعات و توانبخشی بعد از عمل کاشت بهره‌مند شوند.

 مهشید سلیمانی با اشاره به کاشت حلزون شنوایی برای ناشنوایان گفت: از سال ۱۳۸۶ اعتبار قابل‌توجهی با پیگیری‌های به‌عمل آمده برای کاشت حلزون، تعمیر و تعویض هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: ۶۶ نفر پارسال توانستند از خدمات کاشت حلزون، تعمیر و تعویض قطعات و توانبخشی بعد از عمل کاشت بهره‌مند شوند.

وی افزود: با این برنامه نوزاد در بدو تولد در واحد‌های غربالگری شنوایی که بیشتر در زایشگاه‌ها مستقر است تحت آزمون غربالگری شنوایی قرار می‌گیرد و در صورت مشکوک بودن ظرف مدت ۲ تا چهار هفته، آزمون بعدی دوباره تکرار می‌شود.

وی یادآور شد: سپس موارد مشکوک برای ارزیابی‌های تشخیصی به سطح دوم برنامه ارجاع داده می‌شوند و در صورت تایید تشخیص، شیرخوار با برگه ارجاع به سطح سوم برنامه برای انجام مداخلات طبی و توانبخشی به مراکز مربوطه هدایت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پوشش حدود ۱۲ هزار نفر پارسال، پوشش بیش از ۹۰ درصد موالید زنده، شناسایی افزون بر ۳۰نفر دارای اختلالات شنوایی و ارائه خدمات غربالگری شنوایی با ۱۵واحد غربالگری شنوایی به‌صورت ثابت و سیار از دستاورد‌های این طرح است.

سلیمانی گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی در مراحل غربال، تشخیص و مداخله، کاهش سن تشخیص از سه به حدود یک تا ۱.۵ سال، وجود کارشناسان مجرب و آموزش‌دیده و علاقمند، پوشش مناطق محروم و روستایی از طریق خرید خدمت از بخش غیردولتی جزو دیگر مزیت‌های این طرح به‌شمار می‌رود.

 

 

برچسب ها: بهزیستی ، ناشنوایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار