مسئولان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با عزمی قاطع در تلاش هستند تا با اجرای پروژه‌های آبرسانی و حمایت استاندار و مجمع نمایندگان استان برای تامین منابع مالی، مشکلات آبی روستا‌های فنوج پایان یابد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، سال‌هاست خشکسالی بر استان پهناور سیستان و بلوچستان سایه افکنده، وضعیتی که با توجه به نبود منابع آبی پایدار در این خطه کهن، تامین آب شرب را برای متولیان امر سخت‌تر کرده است، اما با این وجود مسئولان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با تمام وجود سعی در تامین آب مورد نیاز مردم دارند و در این رابطه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند. 

 آنها حتی فراتر از رسالت‌شان یا بهتر است بگوییم جهادگونه در حال تلاش هستند که مردمان گوشه گوشه این سرزمین کهن، حتی در دورترین روستا‌ها به این نعمت دسترسی داشته باشند که در همین راستا پروژه‌های آبرسانی روستایی و شهری متعددی در دست اجراست.

 آبرسانی به روستا‌های شهرستان فنوج نمونه‌ای از این پروژه‌هاست که با وجود سنگی بودن بافت زمین و شرایط سخت حفاری، عملیات اجرایی پروژه‌های آبرسانی به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، هر چند شاید در این میان وضعیت موجود (شامل بافت سنگی منطقه نسبت به سایر نقاط بالا بودن هزینه‌ها و زمان‌بر بودن روند اجرای پروژه) بر سرعت کار تاثیرگذار باشد، اما مانعی بر انجام عملیات نیست.   

 مجتمع آبرسانی «آبکاس» که به منظور تامین آب چهار روستای فنوج طراحی و عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته نیز از جمله پروژه‌هایی است که به مشکل جدی تامین آب منطقه پایان خواهد داد، چراکه روستا‌های هدف این طرح فاقد شبکه آب است، مشکلی که از چشم مسئولان امر پنهان نمانده و با تمام وجود، سعی در رفع آن دارند، اقدامی که می‌تواند التیام بخش زخم کهنه مردم این روستا‌ها باشد. 

 برای اجرای این طرح تجهیز چاه و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع به صورت فازبندی با توجه به حجم بالای پروژه و محدودیت منابع مالی انجام می‌شود و همزمان با پیشبرد عملیات اجرایی، تامین منابع مالی آن از سوی استاندار و مجمع نمایندگان استان در دست پیگیری است.

در همین راستا علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در چهارمین سفر شهرستانی خود در هفته جاری، با توجه به اهمیت پروژه آبرسانی مجتمع آبکاس، به منظور پایش میدانی روند اجرای این پروژه، به همراه فرماندار شهرستان، بانویی پر تلاش که وی نیز همواره دغدغه رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه آب را دارد، در منطقه حضور یافت و با مردمان آن به گفتگو نشست و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. 

 همچنین وی در این سفر طی نشستی با حضور فرماندار مشکلات مردم و روند اجرای پروژه را پیگیری کرد و برای رفع آن راهکار‌هایی ارائه شد و در دستور کار قرار گرفت.

برچسب ها: آب ، آب وفاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار