نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان، گفت: با نگاه جهادی از همه هستی خود برای دفاع از اسلام سرمایه‌گذاری کنیم.

 آیت‌الله محامی آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) بعد از دوره تبلیغی اسلام، پس از هجرت زمانی که به مدینه وارد شدند، هسته اولیه حکومت اسلامی را بنا کردند و رویکرد روشنی برای جهان‌گیر شدن مکتب اسلام داشتند که در این راه جمعی از نزدیکان حضرت علی‌رغم سختی‌های بسیار در کنار ایشان ایستادگی کردند.

وی افزود: در این مسیر گاهی جامعه همیاری نمی‌کرد و منافقین و اشخاص ضعیف الایمانی بودند که بر علیه جبهه اسلام جوسازی می‌کردند، اما با این وجود باز هم مردان حقیقی شانه به شانه پیغمبر پای کار اسلام ایستادگی کردند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: جان‌فشانی در راه اسلام افتخار است و هر کسی لیاقت شهادت در راه دین خدا را ندارد و در پیشگاه الهی افرادی برای این فریضه الهی برگزیده شده‌اند.

محامی ادامه داد: زمانی که پیامبر اکرم (ص) به پیروانش مژده فتح امپراطوری‌های مختلف را توسط اسلام می‌داد، منافقین هر کاری را برای ناامید کردن مسلمانان می‌کردند و امیدی به سخنان پیامبر اکرم (ص) نداشتند، اما مسلمانان واقعی با ایمان به کلام خدا و پیغمبر اسلام در کنار حضرت ایستادگی کردند و خداوند نیز جواب زحمات این بزرگ مردان را داد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در زمان جنگ ایران و عراق نیز کشور ایران در برابر تمام قدرت‌های جهان با وجود فشار‌های مختلف ایستادگی کرد و صدام که از حمایت‌های جامعه جهانی برخوردار بود و از ضعف‌های ایران در زمینه‌های مختلف آگاه بود مسیر فتح تهران را هموار می‌دید، اما ایمان حضرت امام خمینی (ره) و اعتقاد مردم به آیات الهی و احادیث نورانی و جان‌فشانی و ایثار آنها سبب شد تا همان اتفاق صدر اسلام تداعی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار