فرماندار خاش گفت: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا دفاع مقدس که سند حقانیت و سند افتخار ایرانی‌اسلامی است فراموش نشود.

 صاحب گل صالحی فرماندار خاش در دوازدهمین یادواره شهید لک زایی در شهرستان خاش بیان کرد: در سخنان مقام معظم رهبری نکاتی درباره دفاع مقدس وجود دارد که ما می‌توانیم دفاع مقدس را روایت کنیم همیشه از هنر و ظرفیت راهیان نور استفاده کنیم که این مقدس سند حقانیت و سند افتخار ایرانی‌اسلامی است فراموش نشود.

 وی افزود: در سایه فرماندهی کل قوا قدرت و نیرویی شکل گرفت که امروز یک الگو برای مقاومت و ایستادگی در میدان‌های سخت دفاعی و نظامی و جنگ‌شناختی تبدیل شده است، اگر امروز دشمن جرئت نمی‌کند به مرز‌های ما حمله کند این نشان از استقامت و مقاومت ماست و جنگ نابرابر باعث شد که یک وجب از اسلامی در اختیار دشمن قرار نگیرد.

 فرماندار خاش عنوان کرد: در دنیا در مجامع بین‌المللی امروز جمهوری اسلامی در بالاترین سطح اقتدار خود بازیگر فعال منطقه است که در تمام عرصه‌های سیاسی حضور دارد.

 وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی برای آزادی‌خواهان جهان در واقع به‌عنوان الگو قرار دارد، این به‌خاطر آن ایستادگی و مقاومتی که در آن هشت سال دفاع مقدس انجام شد است، امروز در اقتدار و ثبات قرار داریم که در زمان جنگ نداشتیم ما از آن ابتدا در مقابل دنیا ایستادگی کردیم؛ چون آن زمان مسابقه شهادت بود افتخار شهادت بود همه با هم در کنار یکدیگر بودند.

صالحی افزود: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا این است که شهدا زنده‌اند و هدف از برگزاری معرفی شهیدان به نسل جوان است، گفتمان‌سازی و تفکر شکل می‌گیرد و همچنین از اهداف جشنواره و برگزاری آنها تبدیل و نهادینه‌کردن فرهنگ و سیره شهدا و عملی افزایی در سطح جامعه شکل خواهد گرفت.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان امام‌جمعه خاش نیز در این یادواره بیان کرد: بر پایه مجالس یادواره شهدا و به‌یادداشتن آنها در واقع آن سیره و روشی را که این شهدای عزیز در پیش گرفتند را می‌شناسیم و به واسطه منش و تفکری که داشتند به اوج عزت و به بالاترین مدال و درجه رسیدند و آن مقام شهید و شهادت است و لذا به‌هرحال وقتی ما به سیره شهدا مراجعه می‌کنیم به ویژگی‌ها و صفاتی برخورد می‌کنیم که می‌تواند برای ما الگو باشد.
 
 
 امام‌جمعه خاش اظهار کرد: در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌بینیم که دنیای دیکتاتور نتوانست این انقلاب اسلامی که برآمده از مخالفت با آن‌همه جنایت‌ها و ظلم و ستم طاغوت بود را تحمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدخواهان برای اینکه به منافع خودشان در این میهن اسلامی دسترسی پیدا کنند تمام تلاششان بر سقوط و نابودی این انقلاب بود و نهایتاً با تحریک صدام که در مرز و همسایه ما بود یک جنگ همه‌جانبه‌ای را بر ما آغاز کرد؛ اما همین رشادت‌ها و ایستادگی‌ها بود که با الهام‌گیری از آیات نورانی قرآن کریم که خداوند جهاد ابتدایی را برای ما واجب کرده است.

 امام‌جمعه خاش افزود: مردم علی‌رغم اینکه کشور در تحریم و در تنهایی به سر می‌برد، مردانه ۸ سال مقاومت کردند و توانستند که یک وجب از میهن اسلامی به دشمن ندهند، امروزه اگر ما اینجا نشسته‌ایم و باعزت و سربلندی یاد شهدا را گرامی می‌داریم به‌خاطر رشادت‌ها و شهادت‌طلبی‌ها و دفاع آن عزیزان بود.

وی اذعان کرد: امروزه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی به شکل‌های مختلف جنایت می‌کند، به مردم مظلوم فلسطین از اشغال سرزمین از تخریب خانه و کاشانه و از به خاک و خون کشاندن کودکان و زنان و پیرمردان و پیرزنان و مردمان بدون دفاع و همچنین به مردم مظلوم لبنان جنایت می‌کند و در واقع جنگ را به کل منطقه می‌کشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار