عضو اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، توسعه کشت دیم یکی از راهکار‌های مهم برای دستیابی به خودکفایی محصولات اساسی محسوب می‌شود.

محمدشفیع ملک‌زاده، عضو اتاق اصناف کشاورزی گفت: در شرایطی که نهاده‌های کشاورزی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، انتظار عملکرد بالای تولید در هکتار را نمی‌توان داشت.

 او با بیان اینکه عمده کشاورزان به دلیل عدم درآمد از کشت‌های دیم، توانایی هزینه کردن را ندارند افزود: اگر افزایش تولید و توسعه کشت دیم‌زار‌ها هدف‌گذاری شده است، ماشین آلات و ادوات دارای تکنولوژی روز در راستای توسعه کشت دیم و افزایش بهره‌وری باید مورد استفاده قرار بگیرد.

ملک‌زاده با بیان اینکه امکان پتانسیل توسعه کشت در دیم‌زار‌ها وجود دارد، گفت: با توجه به آنکه برخی محصولات نظیر غلات و گیاهان دارویی نیاز کمی به آب دارند، امکان توسعه کشت دیم و رسیدن به خودکفایی به شرط حمایت از کشاورزان وجود دارد.

عضو اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه توسعه کشت دیم، یکی از راهکار‌های دستیابی به خودکفایی محسوب می‌شود، گفت: در برنامه هفتم مقرر شده که در ۹۰ درصد محصولات راهبردی باید به خودکفایی برسیم که با توجه به محدودیت منابع آبی کشور، توسعه کشت دیم و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید کشاورزی ابزار مهمی برای دستیابی به این امر مهم محسوب می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار