احمدی گفت: ۱۹ میلیون دلار انواع کالا طی نیمه نخست امسال از گمرک مهاباد صادر که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳ برابر شده است.

احمد احمدی رئیس گمرک مهاباد گفت: طی این مدت محصولات پتروشیمی و فرش عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از گمرک مهاباد و مقصد بیشتر کالا‌های صادراتی از این گمرک کشور‌های همسایه غربی بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش کالا‌های صادر شده سال قبل از گمرک مهاباد ۶ میلیون دلار بود، اضافه کرد: عمده این افزایش ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک مهاباد، صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی است در حالی که در سال‌های گذشته محصولات پتروشیمی مهاباد از طریق سایر گمرکات صادر می‌شد.

رئیس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۴۹ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، ادامه داد: ارزش ریالی این اقلام ۳۸۶ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به انواع کالا‌های قاچاق کشف شده در گمرک مهاباد نیز یادآور شد:گوشی همراه، لوازم خانگی، قطعات یدکی خودرو و کامیون بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

احمدی تاکید کرد: امسال هزار و ۹۹ پروانه خروج موقت خودرو در مهاباد صادر شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ آذربایجان‌غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و نخجوان فاصله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.