عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کشور‌های عضو بریکس در راستای توسعه و رفع ناترازی‌های مختلف از جمله انرژی می‌توانند از پتانسیل یکدیگر استفاده کنند.

مهدی کوچک‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت در اجلاس بریکس از دو جهت حائز اهمیت بوده و ارزش است؛ یک اینکه کشور‌های عضو بریکس در راستای توسعه و رفع ناترازی‌های مختلف از جمله انرژی می‌توانند از پتانسیل یکدیگر استفاده نموده و موجب افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی یکدیگر شوند.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: به طور خاص در این سفر وزیر محترم نیرو پیشنهاد انتقال برق روسیه به کشور‌های عربی را مطرح نموده که به شرط تصویب و اجرایی شدن موجب انتفاع هر دو کشور ایران و روسیه خواهد بود.

کوچک‌زاده همچنین اظهار کرد: جهت دیگر اینکه حضور در اجلاس بریکس آمریکا و دیگر کشور‌های غربی نظیر اروپا را متوجه از دست دادن جایگاهشان در اقتصاد دیگر کشور‌ها می‌نماید و آنها را از برج عاج‌شان پایین می‌کشد.

گفتنی است، عباس علی آبادی وزیر نیرو ۴ مهر برای حضور در نشست وزیران انرژی کشور‌های عضو بریکس به روسیه سفر کرده و امروز پنجشنبه در نشست وزیران انرژی گروه بریکس شرکت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار