آیین اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر با معرفی برگزیدگان در قم برگزار شد.

 مراسم اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر امروز به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مدرسه علمیه امام کاظم (علیه السلام) برگزار شد.

تلاش برای به کار گیری علوم انسانی اسلامی در محافل علمی و اکادمیک جهان و برجسته سازی جایگاه نظریه پردازان علوم انسانی اسلامی در سطح بین الملل از اهداف برگزاری جایزه جهانی شهید صدر است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به این همایش، یافتن کلید حل مسائل و راهکاری عملی برای خروج از مشکلات زندگی فردی و اجتماعی را از اساسی‌ترین نیاز‌های بشر در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: دنیای امروز و ظلم‌های بی حدّ و حصر آن همچون وحشی گری صهیونیست‌ها و انحرافات اعتقادی و اخلاقی مانند تفکر تکفیری و گروه‌های منحط غربی به روشنی نشان می‌دهد قوانینی که تاکنون در جامعه جهانی برای زندگی بشر جعل و برنامه ریزی شده، سرابی بیش نبوده و اکنون دل‌ها برای پذیرفتن راه حق و حقایق مکتب اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) آمده گردیده است. 

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم در این مراسم یکی از مهمترین ویژگی‌های ممتاز حوزه علمیه قم را تلاش گسترده برای توسعه مرز‌های علوم اسلامی به سمت قلمرو‌های جدید برشمرد و افزود: تاکنون گام‌های مناسبی در زمینه توسعه علوم حوزوی همانند فقه، اصول، تفسیر، فلسفه‌های مضاف و حدیث با حفظ اصالت سنتی و عمیق آنها برداشته شده است.

تجلیل از مقام علمی علامه مصباح یزدی و آیت الله سید کاظم حائری و تجلیل از برگزیدگان از ایران و کشور‌های لبنان و عراق، از دیگر برنامه‌های آئین اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار