متقیان گفت: متأسفانه ما در برخی حوزه‌ها همچون صنعت کفش در رتبه اول قرار داریم، اما در مدیریت پسماندهای آن آخر هستیم و ضعیف عمل می‌کنیم. 

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست قم،مهدی متقیان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم گفت: کلیات طرح جامع مدیریت پسماند شهر قم تصویب می‌شود، اما طرح تفصیلی آن باید هر سریعتر با کمک مشاوران ارائه شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند شهر قم باید متناسب با شرایط و اقتضائات شهر بروزرسانی شود، خاطرنشان کرد: اگر  اعتقاد داریم که قم ام‌القرای جهان اسلام است، باید دارای شرایط زیست محیطی مناسبی باشد و نباید صنایع آلاینده در این استان پذیرش شوند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان پسماندهای صنعتی در استان قم و رهاکردن و آتش زدن آنها توسط متخلفان، گفت: متأسفانه ما در برخی حوزه‌ها همچون صنعت کفش در رتبه اول قرار داریم، اما در مدیریت پسماندهای آن آخر هستیم و ضعیف عمل می‌کنیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد: باید برای فعالان صنعتی و تولیدکنندگان جلساتی برگزار شود و آنها نسبت به خطرات عدم مدیریت پسماندهای خود و برخورد قاطعانه با متخلفان زیست محیطی کاملا توجیه شوند. 

وی در پایان وضعیت مدیریت پسماندهای خانگی و کشاورزی در روستاها و آتش زدن آنها را بسیار نامناسب و آلاینده دانست و گفت: راهکارهای ساماندهی و مدیریت صحیح پسماندها در روستاها باید ظرف مدت یک ماه توسط فرمانداران به کارگروه مدیریت پسماند استان ارائه شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار