مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از افزایش ۱۶ کارگزاری کود‌های کشاورزی در استان خبر داد.

سید صمد ضیائی گفت : اکنون تعداد کارگزاری‌های استان از ۱۱۸ مورد به ۱۳۴ مورد افزایش یافته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تلاش و پشتکار در راستای خودکفایی کشور موفق به افزایش صد در صدی کود‌های اوره،۸۵ درصدی کود‌های پتاسه و۱۱۴ درصدی تولید در کود‌های فسفاته شده که این مهم سهم بسزایی در تغذیه گیاهی و افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی گندم، جو وکلزا داشت.

وی یادآور شد: در حالی که در سال زراعی جدید کشت پائیزه آغاز شده است حدود ۳۵ درصد از برنامه ابلاغی که معادل ۵۵ هزار و ۲۵۲ تن تامین شده است که باید مابقی سهمیه به میزان ۱۰۱ هزار و ۸۱۸ تن تا پایان سال برنامه ریزی شود.

وی در خصوص بارگزاری سهمیه کود فسفاته اضافه کرد: از مقدار ۱۰۰ کیلوگرم کود فسفاته بارگزاری شده در سامانه،۵۰ کیلوگرم ازسهمیه از نوع کود سوپر فسفات تریپل و ۵۰ کیلوگرم فسفات ساده توزیع شود.

ضیایی اظهار کرد: با توجه به راه اندازی سرویس شاهکار باید اطلاع رسانی عمومی از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به بهره برداران صورت گیرد تا نسبت به روز رسانی شماره تلفن همراه منطبق با کد ملی درسامانه جامع پهنه بندی اقدام کنند.

به گفته وی اکنون بیش از ۲۱ هزا و ۴۸۰ تن انواع کود‌های یارانه‌ای شامل هفت هزار و ۲۵۹ تن ازته چهار هزار و ۳۷۲ تن فسفاته و ۹ هزار ۸۴۹ تن پتاسه در انبار‌های این شرکت و شهرستان‌های استان ذخیره سازی شده است که این رقم در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۵ بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این استان با ظرفیت تولید بالای محصولات کشاورزی باید یکی از استان‌های پر مصرف کود‌های کشاورزی باشدبنابراین از کشاورزان انتظار داریم از کود‌های فسفاته وپتاسه به همراه اوره به منظور افزایش عملکرد و بهره وری محصولات کشاورزی استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.