با آپدیت‌های آتی اپل اینتلیجنس، احتمالاً ظرفیت موردنیاز برای هوش مصنوعی اپل افزایش خواهد یافت.

هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) در نسخه بتا iOS ۱۸.۱ دیده شده و به‌زودی در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد. اما کاربران باید مطمئن شوند حافظه آنها ظرفیت کافی برای استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی را دارد.

طبق گزارش «Tom's Guide»، ظاهراً آیفون‌های واجد شرایط در کنار فضای موردنیاز برای نصب iOS ۱۸.۱، باید حداقل ۴ گیگابایت برای هوش مصنوعی اپل کنار بگذارند. البته هنوز مشخص نیست آیپد‌ها و مک‌بوک‌ها به چه مقدار از حافظه خود برای این ابزار نیاز دارند.

فضای موردنیاز برای Apple Intelligence

اپل اظهار کرده آیفون‌هایی که هوش مصنوعی دریافت می‌کنند، باید حداقل ۴ گیگابایت از فضای داخلی را به این سیستم اختصاص بدهند و در آینده ممکن است با آپدیت‌های جدید، ظرفیت موردنیاز افزایش یابد. این موضوع شاید مدیریت حافظه را برای برخی کاربرانی که حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارند سخت‌تر کند.

البته حضور ابزار‌های هوش مصنوعی بهانه‌ای بود تا اپل برای پشتیبانی بهتر، تمامی آیفون‌های جدید را به رم ۸ گیگابایتی مجهز کند؛ هرچند نمی‌توان گفت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی نسل‌های قبل برای پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل کافی است یا خیر.

به‌همین‌دلیل به کاربران توصیه‌شده اگر می‌خواهند آیفون‌های جدید بخرند، ترجیحاً سراغ نسخه‌های کم‌ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی نروند. از طرفی با تهیه اشتراک iCloud نیز امکان ذخیره سازی ویدیو‌ها و تصاویر در فضای ابری وجود دارد و همین موضوع مدیریت فضای داخلی را راحت‌تر می‌کند.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: هوش مصنوعی ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار